Az egymást követő három utcai helyszín után az F1 a hétvégén visszatér egy valódi versenypályára, a sportág bölcsőjének számító Silverstone-ba. A gyors kanyarokkal tűzdelt pálya, a könnyen változó időjárási körülmények feladják majd a leckét a csapatoknak.
A Pirelli a hétvégére a lágy (sárga) és a kemény (piros) keverékét szállítja, a gyártó szerint a jól bevált lágy és a tartós, a nagy terhelést is jól bíró kemény megfelelő stratégiai játékteret biztosít majd. Az olasz cég a pénteki első edzésere pilótánként egy-egy szett másik, kísérleti kemény keveréket is kioszt majd, ha beválik később erre cserélhetik a mostanit.
„Silverstone a versenynaptár egyik ikonikus helyszíne, épp azért, mert olyan nagy kihívást jelent mind a pilótáknak, mind az autóknak, mind a gumiknak. Ezért is döntöttünk úgy, hogy itt teszteljük az új, kísérleti kemény keveréket a szabadedzésen” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
„Az új gumi szélesebb tartományban működik, így a csapatoknak könnyebben mehet majd az optimális hőmérsékletre való hozása. Azonban mivel ennyire kiélezett a bajnokság, kiemelten fontosnak tartjuk, hogy senki kerüljön előnybe emiatt. A célunk, hogy a gumik a leghosszabb ideig tartsák az optimális teljesítményt, így jó alkalom lesz ez arra, hogy megnézzük, milyen hatással van az új keverék, adatokat gyűjthetünk a jövőre” – magyarázta a mérnök.
A Pirelli tesztpilótája, Lucas di Grassi szerint a hétvégére ideális választás lesz a lágy és a kemény:
„2010-ben versenyeztem az új silverstone-i nyomvonalon, igazán izgalmas. A fő jellemző a nagy sebesség és a nagy erőhatások, a komoly leszorítóerő pedig a gumikat is terheli. A lassabb, technikásabb szakaszokon a tapadás is nagyon fontos, főképp, amikor egyszerre kell kanyarodni és gyorsítani. A kemény és a lágy nagyon jóm kombináció ide – a kvalifikációra egyértelműen a lágy kell. A beállítások szempontjából a kiszámíthatatlan időjárás a legnagyobb nehézség, ezért az edzéseken a lehető legtöbb adatot kell gyűjteni, de még így is könnyű belefutni olyan beállításokba, amelyek a versenynapon már nem megfelelőek.”
A brazil az új keverékről is beszélt: „A kísérleti kemény keveréket már teszteltem korábban Jerezben – alapvetően hasonló a mostanihoz, de jobb a tapadása és tartósabb. Különösen jó meleg időben és rossz pályafelületen, ez a gumi tehát gyorsabb és tovább is bírja.”