Miközben a Mercedes nagy riválisai, a Red Bull, a McLaren és a Ferrari komoly aerodinamikai csomagokat vetettek be az elmúlt versenyeken, a németek inkább a gumik kiismerésére koncentrálnak. Ross Brawn úgy véli, hasznosabb erre fordítani az erőforrásokat.
„A gumihasználatra és a gumimenedzsmentre, valamint az ezzel összefüggő dolgokra koncentrálunk” – árulta el Brawn. „Világos, hogy a tiszta aerodinamikai leszorítóerő nagy segítség, de az idei köridők elemzése alapján úgy tűnik, hogy kevésbé fontos, mint a gumik helyes használata.”
„Szóval sokat dolgoztunk azokon a gumikkal kapcsolatos változókon, amelyeket tudunk irányítani. A mostani igen nehéz hétvége lehet az időjárás miatt, ha a gumikat működésre tudjuk bírni hűvös körülmények között, az meghatározó lehet az eredmények szempontjából.”
Brawn szerint az idei fejlesztési verseny a gumik miatt másmilyen, mint az elmúlt években. „A fejlesztések természete mindig különbözik. Az előző években a leszorítóerő növelésére és a légellenállás csökkentésére koncentrált mindenki. De idén nem ez a jó stratégia.”
„Nézzük csak meg a valenciai kvalifikációt, ami hihetetlenül szoros volt, nem is tudom, hány autó volt néhány tizeden belül. Nagyon valószínűtlen, hogy ezeknek az autóknak ugyanakkora a leszorítóereje. Vannak más paraméterek, amelyek beleszólnak a játékba, ezeket kell megtalálnunk.”
„A fejlesztés kritikus idén, de szerteágazóbb lesz. Talán érdemes lesz a felfüggesztések geometriájával is foglalkozni, a gumihőmérséklet kezelése is fontosabb lesz, mint a korábbi években.”