A Pirelli eredetileg a Brit Nagydíj pénteki szabadedzésein adott volna a csapatoknak két-két szett új, kísérleti kemény keverékű gumit, amely elvileg nagyobb tartományban működik a jelenleginél, jobban tapad és kevésbé kopik.
Mivel a pénteki napot elmosta az eső, nem hogy a kísérleti, de semmilyen száraz gumi nem járt a pályán – az olasz gyártó most a következő, hockenheimi futamra vinné az új abroncsot. A pálya nem épp ideális a keverék számára, és a mostani péntekkel ellentétben közvetlen összehasonlításra sem lesz lehetőség, de a Pirellinél úgy vélik, még így is hasznos adatokat gyűjthetnének Németországban.
„Valószínűleg elvisszük majd Hockenheimbe. Megkérdezzük a csapatokat, hogy vihetjük-e – bár a pálya jellege nem épp ideális hozzá, mi nagyon kíváncsiak vagyunk” – mondta a szállító motorsportfőnöke, Paul Hembery.
A teszt azért nem annyira sürgős, ugyanis a Pirelli semmiképp sem szeretné az idei bajnokságot megbolygatni egy új keverékkel, amely egyeseknek előnyt, másoknak hátrányt jelenthet, így az új kemény abroncsok csak 2013-ban mutatkozhatnak be:
„Azt mondanám, hogy csak a jövő vére tervezünk vele. Most egyszerűen csak szeretnénk látni a saját tesztautónk és a jelenlegi versenyautók adatainak korrelációját.”
Hembery a pénteki edzések után felmerült, az esőgumik korlátozott mennyisége – autónként 3 extrém és 4 átmeneti szett a teljes hétvégére – miatti panaszokra is reagált.
„Az esőgumik 60 kört bírnak, szóval azt nem lehet mondani, hogy nincs elég gumi, 180 körre elég gumi van. Persze ha valaki úgy érzi, hogy hátrányba kerül, ha a rivális nem megy ki a pályára és ezért ő is így tesz, az már egy kicsit más történet, nem? Bonyolultabb ez annál, mint hogy azt mondjuk, nincs elég gumi.”
„Ha hat szett esőgumi lett volna, akkor vajon többet jártak volna a pályán? És amúgy is, hány végig esős hétvége van? Mondjuk ötévente egy. Költsünk el fél-egymillió eurót olyasmire, ami ötévente egyszer ha előfordul?”
Hembery szerint a csapatok vizes pálya esetén valószínűleg több gumi birtokában sem kockáztatnák a kicsúszásokat, baleseteket, így ésszerűtlen lenne legyártani sokkal több esőgumit. A slickeket már így is pazarolják a csapatok.
„Jelenleg 200 darab használatlan száraz gumit szedünk le a felnikről és darálunk be (a versenyek után). Szóval figyelembe kell venni a költségeket is. A sportágban a költségek csökkentéséről beszélnek, nos mi is üzleti alapon működünk, nekünk is vannak költségeink.”