Lewis Hamilton kanadai győzelmétől eltekintve a McLaren egy középcsapat eredményeit hozza Kína óta, az ezüst autók a hazai versenyen, Silverstone-ban is mindössze a 8-10. helyre voltak jók.
Hamilton a Brit Nagydíj után azonnali reagálást, az autó áttervezését javasolta, Jenson Button arról beszélt, hogy a McLarennél immár a Sauber és a Williams is gyorsabb, a brit lapok pedig válságértekezletet emlegettek a csapat kapcsán, a csapatfőnök, Martin Whitmarsh szerint nincs pánik Wokingban.
„Nehéz a helyzet, de voltunk már lent is, fent is sokszor, mindig kitartottunk. A pilóták, a csapattagok mind tudják, hogy dolgoznunk kell az autón, javítanunk kell rajta, jobban meg kell értenünk a gumikat. Ez a dolgunk. Szóval keményen is hajtunk. Nem hiszem, hogy javítani kellene a csapatmorálon, így is mindenki a célok elérésére összpontosít. Egyelőre nem aggódom túlságosan. Az aggódástól nem lesz gyorsabb az autó. Persze csalódott vagyok, de úgysem lehet megoldani mindent egy varázsütéssel” – idézte a Telegraph a főnököt.
Whitmarsh hangsúlyozta, hogy a jövő hétvégi Német Nagydíjra újabb komoly fejlesztési csomaggal készülnek, igaz, javulást nem mer ígérni.
„Meggondolatlanság lenne jósolgatni. De köztudott, hogy a csapatunk erős és éhes a sikerre, a pilóták, a csapattagok mindent beleadnak. Majd meglátjuk, mire jutunk Németországban! Elég tisztességes fejlesztési csomagot viszünk, persze tudom, hogy mások sem toporognak egy helyben, hogy bevárjanak minket. Jobban kell dolgozni náluk. De teljes gőzzel dolgozunk is, mint mindig, igyekszünk a lehet leggyorsabban pörgetni a fejlesztéseket.”
A McLaren az idény kezdetétől sokat küszködött a bokszkiállásokkal, jelentős mennyiségű pontot szórtak el a rosszul sikerült kerékcseréknél. Valenciában Hamilton még rosszul járt egy elhúzódó bokszkiállással, de amikor simán ment a dolog, a csapat rekordot állított fel 2,6 másodperces idejével. A Brit Nagydíjon végre egy hiba sem volt, a szerelők végig 3 másodperc alatti időkkel dolgoztak a versenyen.
A sportigazgató, Sam Michael szerint végre révbe értek a bokszmunkával, ami igen sokat számíthat, ha az autó is versenyképes lesz.
„Már Montrealban ott voltunk a célnál, azonban pár futamon akadtak még zökkenők, problémák – de tudtuk, hogy a tempó és a kiszámíthatóság terén jó úton járunk. Mostanra révbe is értünk, persze ezt tartani is kell. Ha megnézzük, hogy a többi csapatnak milyen problémái voltak Silverstone-ban – a Mercedesnél megint a kerékanya, a Saubernél Kobajasi, és a Red Bullnál is volt fennakadás -, láthatjuk, hogy ez nem könnyű munka.”
„Szóval ha nekünk sikerül elkerülni a gondokat, tudunk ilyen átlagokat hozni, akkor meglesz a győzelemhez szükséges bokszutcai gyorsaság, amikor az autó is versenyképes. Akkor ez jelentheti a mérleg nyelvét. Silerstone-ban nem számított, de később fog.”