F1: Silverstone kárán tanulnak Amerikában 1
F1: Silverstone kárán tanulnak Amerikában 9 A versenynaptárba öt év után visszatérő Amerikai Nagydíj új helyszíne, az austini Circuit of the Americas (COTA) pálya elnöke, Steve Sexton és két helyettese a múlt hétvégén a Brit Nagydíjon járt tanulmányúton.

Az austini vezetők „jó érzékkel” választották ki a versenyt, Silverstone 2000 óta nem látott blamázs szélén állt ugyanis, amikor az esőzések miatt pénteken sártengerré változtak a pálya körüli parkolók és kempingek, az utakon pedig óriási dugók alakultak ki. A szervezők szombatra egyenesen 20 ezer jeggyel rendelkező néző távolmaradását kérték, azonban vasárnapra végül minden jóra fordult, a napos, száraz időben 125 ezren nézték a helyszínen a versenyt.

A COTA-vezér szerint tanulságos volt a silverstone-i út, a következtetés pedig az, hogy sosem lehet eléggé felkészültnek lenni, de a lehető legjobban kell igyekezni.

„Silverstone-ban nagy füves kemping- és parkolóterület van. Egyszerűen csak rendkívüli esőzés szakadt a nyakukba, nehéz előre tervezni az évi csapadékmennyiség duplájával. Ez is bizonyítja, hogy mennyi minden adódhat egy nagy rendezvénynél. Meg kell tanulni reagálni az ilyen változókra, ideális esetben A, B, C, D, E, F, G és H terv is van, igyekezni kell minden eshetőségre felkészülni. Azonban a szervezők így is mindig szembesülhetnek valami váratlannal” – mondta.

Sexton azért örömmel állítja, hogy Austinban sem az időjárással, sem a parkolási lehetőségekkel nem lesz gond.

„Az időjárás nagyszerű nálunk novemberben. A Texasi Egyetem a mi hétvégénken épp nem tart
(amerikai) focimeccset, de amikor igen, akkor több mint 100 ezren mennek el rá, tényleg jó kiváló idő ez Texasban. A parkolás sem jelenthet majd gondot, összesen 20 ezer aszfaltozott és füves férőhely lesz. Azonban nagyon komoly szerepet szánunk a tömegközlekedésnek, így parkolóhely híján is nagyon hatékonyan juthatnak el az emberek a helyszínre. Hasonló lesz ahhoz, amit egy olimpián, a Superbowlon vagy bármilyen más nagyszabású rendezvényen láthatunk.”
 
A legutóbbi két F1-es belépő, Korea és India az utolsó utáni pillanatban is a felkészülésen dolgozott, de az austini főnök úgy véli, hogy náluk legfeljebb apró részletek maradhatnak októberre-novemberre.
 
„A vártnál is jobban haladunk, teljesen időben vagyunk. Charlie Whiting (F1-es versenyigazgató és az FIA műszaki főmegbízottja) három héttel ezelőtt járt nálunk, körülnézett és azt mondta, nagyszerűen dolgozunk. Nagyon elégedett volt. A jövő hétre már fel is kerül az első réteg aszfalt a pályára. A csatornázási munka is folyik és a jövő hónapban elkezdjük építeni az ideiglenes lelátókat is.”

„Az állandó létesítmények mind egy épületben vannak, azoknál már a beltéri építés folyik. A kerítések, az oszlopok is épülnek, már a megérkeztek a TecPro-korlátok, lassan végzünk a szervizutakkal, szóval jól állunk. Soha ne mondd, hogy soha, de azt hiszem, a végére már csak apróságok maradhatnak.”