Sosem volt még a Forma-1 ennyire jelen a közösségi oldalakon, mint mostanság, ami főleg annak köszönhető, hogy töretlenül növekszik a Facebook és a Twitter népszerűsége, ráadásul egyre több lehetőségünk van nyomon követni az oldalakat az okostelefonok segítségével. Következzék a francian F1i oldal összeállítása arról, hogyan nőtt a posztolgatós site-ok szerepe az elmúlt 12 hónapban.
Csapatok a Twitteren
Három csapat kivételével mindenki három számjegyű százalékos növekedést könyvelhetett el a követők számában az elmúlt évhez képest a Twitteren, ráadásul a Ferrarinak sikerült megerősítenie a vezetését a McLarennel szemben: az olasz istállót százezerrel többen követik. A Mercedes annak ellenére, hogy a legkisebb növekedést érte el, így is a harmadik helyen áll a Twitter-tabellán, de szorosan a nyakán a Red Bull, amelyet 86 ezerrel több ember követ, mint egy éve.
A Lotus 160 %-os növekedésének köszönhetően nincs túl messze a Red Bulltól, viszont biztonságos távolságra van a Caterhamtől, amely a Marussiát előzte meg. A legnagyobb robbanást a Sauber produkálta, a csapatra 355 % százalékkal többen kíváncsiak, mint korábban.
Az F1-es csapatok Twitter-követőinek száma és növekedése 2011-hez képest
Ferrari |
302 892 |
146,02% |
|
Marussia |
72 952 |
91,22% |
McLaren |
209 755 |
119,80% |
|
Williams |
69 574 |
108,88% |
Mercedes |
137 062 |
83,55% |
|
Force India |
69 179 |
96,73% |
Red Bull |
132 968 |
183,24% |
|
Sauber |
63 655 |
355,00% |
Lotus |
118 639 |
160,83% |
|
HRT |
54 576 |
336,15% |
Caterham |
80 070 |
111,85% |
|
Toro Rosso |
44 849 |
141, 83% |
Hogy legyen egy kis fogalmunk arról, hogy miket jelentenek a számok, az összes csapatot együttvéve nem követik annyian, mint a Premier League favoritját, az Arsenalt, aki 1,6 millió szurkoló kezdőlapján jelenik meg. A második helyen a Chelsea áll 1,1 millió követővel, míg a Liverpool egy millió követőt számlál. A Manchester Unitednek nincs Twittere, de a futballklub a Facebookon 26 millió lájkot kapott.
Csapatok a Facebookon
A Red Bull nemcsak Twitteren szerzett rengeteg új követőt, de a növekedés kihatott a Facebookra is, így az osztrák csapat magáénak mondhatja, a mezőny „leglájkoltabb” csapata címet. A Ferrari nem nagyon használja a Facebookot, ezért nem is ért el számottevő növekedést a múlt évhez képest, bár az olasz istálló ennek ellenére őrzi a harmadik helyét.
Negyedik helyen a Mercedes, ötödiken pedig a Force India áll, meglepetésre, hiszen a Twitteren csupán kilencedik volt az indiai-brit alakulat. Habár a Lotus csupán a hetedik helyen tanyázik, még is sokkal aktívabb, mint a többi csapat. Folyamatosan közvetít, posztolgat, képeket közöl, míg a többi oldal elavul.
A Lotus előnyét az az adat is mutatja, hogy bőven a legjobb értékkel rendelkezik a 100 ezer feletti lájkot kapott posztok és a követők számának hányadosát illetően: az érték 9 feletti míg a legtöbb csapatnál 1,0 alatti.
Az F1-es csapatok Facebook-követőinek száma és növekedése 2011-hez képest
Red Bull |
573 399 |
120,26% |
|
Lotus |
125 523 |
330,70% |
McLaren |
509 902 |
37,67% |
|
Sauber |
25 970 |
362, 84% |
Ferrari |
223 242 |
csak 2012 |
|
HRT |
23 125 |
43, 14% |
Mercedes |
207 339 |
69,77% |
|
Toro Rosso |
21 239 |
74,23% |
Force India |
193 825 |
100,60% |
|
Williams |
17 257 |
550,72% |
Caterham |
127 722 |
18,10% |
|
Marussia |
12 197 |
60,34% |