A Pirelli tavaly lépett be a Forma-1-be, így a gumiszállító termékei eddig nem jártak F1-es versenyen Hockenheimben, hiszen a Német Nagydíj helyszínei évente váltják egymást, 2011-ben a Nürburgringen volt a verseny.
A milánói cégnél a 2010-es GP3-as tapasztalataikra és a számítógépes szimulációkra építve döntöttek úgy, hogy a lágy (sárga) és a közepes (fehér) keveréket szállítják a versenyre, emellett azonban még az új, kísérleti kemény keveréket is odaadják a csapatoknak pénteken, hiszen annak tesztje az eső miatt elmaradt Silverstone-ban.
„Az esős Silverstone után remélhetőleg most lehetősége lesz a pilótáknak kipróbálni a kísérleti kemény guminkat a hockenheimi szabadedzésen. Azonban a németországi időjárás ilyenkor majdnem annyira kiszámíthatatlan, mint Angliában, két éve a GP3-mal bőven kaptunk esőt, de gyakran van hőség is” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
„Az új keverék nem nagy ugrás, de szélesebb tartományban működik, így könnyebb lehet felmelegíteni és megfelelő hőfokon tartani. Csak a pénteki edzésre adjuk, mert úgy gondoljuk, nem lenne fair új, alapvető változót bevezetni egy ilyen kiélezett bajnokságban, amikor a csapatok már annyit dolgoztak a gumik kiismerésén. De konstruktív párbeszédet folytatunk a csapatokkal, és mindig a többség akaratához igazodunk. Mindenképp nagyon kíváncsiak vagyunk rá, mit mondanak majd az új keverékről, mennyire esik egybe a véleményük a saját tesztjeink eredményeivel.”
Hembery hangsúlyozta, hogy a pálya újdonsága tulajdonképpen nem jelent komoly problémát a gumik szempontjából:
„Egy számunkra új helyszín mindig új kihívást jelent, hiszen nincsenek korábbi adataink. De a szimulációs eredmények egészen elképesztők, manapság már anélkül is nagyon sokat tudunk a gumik várható viselkedéséről, hogy valaha is jártunk volna a pályán. A Forma-1-ben alkalmazott fejlett modellezési technikáink pedig jó példát nyújtanak arra, hogyan tudjuk javítani az utcai termékeinket is.”