A héten röppent fel, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Jean Todt állítólag szeretné visszacsalogatni a Forma-1-be a Michelint. A sportágból 2006 végén távozott francia gyártó csak akkor lenne erre hajlandó, ha egy rivális gyártóval mérkőzhetne a pályán, azaz újraindulna a gumiháború.

Tavaly óta a Forma-1 kizárólagos szállítója az olasz Pirelli, a cég az új felfogásban gyártott abroncsaival pedig kétségkívül alaposan megkeverte az állóvizet. A milánói gyártó szerződése 2013-ig tart, de szívesen maradna is, ha pénzügyileg ésszerű ajánlatot kap, igaz, gumiháborút épp a költségek miatt nem szeretne.

Ha Pirellit mégis sikerül megtartani és visszatér a Michelin is, a Forma-1-ben újraindulhat a 2006, a japán Bridgestone és a francia cég utolsó közös éve óta nem látott gumiháború. A Ferrarinál sikerkorszakában a Bridgestone kiemelt ügyfeleként dolgozó Michael Schumacher örülne a szállítók vetélkedésének.

„Hogy miért? Mert akkor végre normális gumikat kapnánk” – mondta a Pirellit korábban már élesen kritizáló hétszeres bajnok csapatok szövetségének (FOTA) szurkolói fórumán Stuttgartban.

Schumi a versenynaptár estleges további, 23-24 futamosra való bővítéséről is beszélt, neki személy szerint tetszene ez is: „A Bundesligában azt hiszem 34 meccsnapot közvetítenek a tévében és nézik is őket. Szerintem az F1-ből is elférne még több is.”

Kérdés persze, hogy akár a gumiháborúból, akár a kibővített naptárból tapasztal-e majd valamit személyesen Schumacher, hiszen a 43 éves pilóta mercedeses szerződése az év végén lejár, a hosszabbításról pedig  – állítása szerint még nem döntött -, igaz, a pletykák szerint legalább egy évet még hosszabbít majd.