A szakember szerint a motorvezérlő program korábbi futamokon nem látott, alacsony nyomatékú beállításai már eleve szabálytalanok, ezek a beállítások pedig világosan az idénre betiltott befújt diffúzor használatára utalnak, így a kipufogógázok aerodinamikai célra való használata miatt is tilosban járhat a címvédő csapat.
A Red Bullnál hallgattak, a csapatfőnök, Christian Horner mindössze annyit mondott, hogy az autók szombaton még szabályosnak számítottak, a kvalifikáció eredményei pedig hivatalosak.
A versenybírók a szabálytalanságok miatt gyakorlatilag bármilyen büntetést kiszabhattak volna: az időmérőről való diszkvalifikáció esetén csak a rajtrács végére állhatott volna Sebastian Vettel és Mark Webber, de akár a mostani, vagy több futamról való eltiltás is lehetséges lett volna.
A fentiekkel szemben a stewardok végül semmilyen lépést nem tettek, a 13 óra után nem sokkal kiadott közleményükben jelezték, hogy meghallgatták a Red Bull és a motorszállító Renault képviselőit, és bár az érvelésükkel nem értettek egyet, úgy látták, hogy az FIA-ellenőr által kifogásolt motorvezérlési program megfelel a szabályok betűjének.