A Német Nagydíjon magára találó McLaren további fejlesztési csomagokkal akarja bebiztosítani, hogy versenyképes is maradjon.
„Magyarországra is van pár újításunk. Egyértelműen jönnek az új alkatrészek a hétvégére és aztán majd Spára is. Monzára valószínűleg csak kimondottan Monza-specifikus alkatrészekkel készülünk, aztán Szingapúrra jön majd egy újabb nagyobb csomag” – magyarázta a sportigazgató Sam Michael.
„Kétségtelen, hogy Hockenheimben nagyot léptünk előre. Az első és a harmadik szabadedzésen száraz körülmények között láthattuk ezt, és ha sikerült a nedves pályán is összekapni magunkat, akkor minden összeáll. Jó versenytempónk volt és szuper kvalifikációs tempónk lett volna száraz pályán. Meggyőződésem, hogy Magyarországon is igazán versenyképesek leszünk” – tette hozzá.
A McLaren tehát komolyan veszi a fejlesztési versenyt, de a Magyar Nagydíj után két hétre mégis teljes csend borul a wokingi műhelyekre, azonnal megkezdik a kötelező nyári 14 napos leállást, még az utcai autókon sem dolgoznak, árulta el a csapatfőnök, Martin Whitmarsh.
„A Magyar Nagydíj után vasárnap éjfélkor leállunk. Mellesleg az autógyártást is leállítjuk, bár ez nem követelmény. Nem azért tesszük, hogy elkerüljük a rivális csapatok vádjait, az egy teljesen másik cég. Azt nem tudom, hogy Ferrari is így tesz-e, leállítják-e az autógyártást, de én úgy vettem ki, hogy náluk is szünetel majd az is. Kötelezőnek persze nem érzem, szinte csak véletlen, hogy így teszünk.”
Whitmarsh nem titkolta, hogy eredetileg voltak kételyei azt illetően, hogy jó ötlet-e azonnal a nyári versenyszünet kezdetén bezárni a gyárat, míg mások csak egy héttel később teszik ezt meg.
„Nem vagyunk szinkronban a többiekkel. Érdeklődtem pár riválisnál, hogy ők miért döntöttek így. A saját dolgozóimtól is megkérdeztem, hogy biztosan jól tesszük-e. Mi úgy gondolkodunk, hogy a verseny után úgyis két-három nap, mire visszakerülnek az autók a központba, szóval így nem pocsékoljunk el tétlenül ezeket. Ez egyben azt is jelenti, hogy az újraindulás utáni időnket maximálisan ki tudjuk használni a Spa előtti fejlesztési munkára.”
„Kivételes esetben – bár ezt nem szeretnénk -, ha az autó balesetet szenved a Magyar Nagydíjon, akkor a csapatok felmentést kérhetnek, hogy egy kis létszámú szerelőcsoport helyrehozza azt, hogy biztosan kész legyen Belgiumra.”