Tavaly ezt a csatát a Force India nyerte a Sauber és a Toro Rosso előtt, de a silverstone-i alakulat idén a további előrelépés helyett nagyon kemény ellenfeleket kapott a minden korábbinál erősebb Sauber és a feltámadóban lévő Williams képében.
Pillanatnyilag a Sauber áll a legjobban, Sergio Perez két dobogója és a legutóbb Hockenheimben szerzett 20 pont úgy megerősítette a pozíciójukat, hogy már előre tekintenek, a jelenleg a Mercedes által birtokolt 5. helyre fáj a foguk. A svájci alakulat 80 ponton áll, ami 36-tal több, mint amennyit 2011-ben összesen gyűjtöttek, a Mercedes pedig 25 ponttal – ha úgy tetszik, Nico Rosberg kínai győzelmével – van csak előttük.
„A célunk a jelentős előrelépés. Ha az idény végén csak egy helyet lépünk előre, azt nem nevezném jelentősnek. Igazán magasabbra is juthatunk” – szögezte le a Sauber társtulajdonos főnöknője, Monisha Kaltenborn. „De korai lenne még jósolni. Még fél szezon van előttünk, tavaly láttuk, mekkorát fordulhatnak a dolgok. Biztosnak tűnt a 6. helyünk, de végül nem lett belőle semmi.”
Kaltenborn hangsúlyozta, hogy elvárják a pilótáktól, hogy mindent megtegyenek a jó év végi helyezését, de hozzátette, hogy túl nagy nyomás azért nincs Kobajasin és Perezen.
„Az ő felelősségük is, hogy hozzuk az eredményeket, bármilyen autót is adjunk alájuk. De bizonyos tekintetben tapasztalatlanok még, a második-harmadik F1-es szezonjuk semmi mások 10 évéhez képest. Ügyelnünk kell, hogy ne helyezzünk rájuk túl nagy terhet, van idejük tanulni. És mindketten jól is dolgoznak.”
A főnöknő szerint a további sikerek kulcsa az időmérős teljesítmény javítása, ugyanis idén jó néhányszor előfordult már, hogy a pilótáknak a mezőny sűrűjéből kellett elverekedni magukat a pontokig. Így volt ez Hockenheimben is, ahol Kobajasi a 12., Perez pedig a 17. helyről rajtolva lett a 4. és 6.
„Ez az eredmény bizonyítja, mire is vagyunk képesek. De még sokkal többet hozhatnánk, ha nem rontanánk el a kvalifikációt és előrébb rajtolhatnánk. Erre kell törekednünk, mert tudjuk, hogy az autóból még többet ki lehet hozni.”
„Az időmérő továbbra is az egyik gyenge pontunk, erre kell összpontosítanunk. Más hibák is előfordulhatnak, de egy jó kvalifikációs eredménnyel máris jobb eséllyel kezdhetjük a versenyt. Az idény második felében ez kell, hogy legyen a célunk.”