Kimi Räikkönen kigördül a pályára az edzésen

Vettel nem villogott az első napon

Vettel nem villogott az első napon

Újabb technikai botrány alakul a Red Bull körül, a trükkös padlólemez és motorvezérlés után most a parc fermés előírások megsértésével vádolják a csapatot. A Hungaroringen pattant ki, hogy még a Kanadai Nagydíjon a Nemzetközi Automobil Szövetség egy rendszer megváltoztatására kérte a Red Bullt. Ezzel az első felfüggesztés magasságát lehetett állítani manuálisan, speciális szerszámok nélkül.

Az FIA-nek nem tetszett, hogy a Red Bull könnyedén állítgathatja a felfüggesztést és ezzel a hasmagasságot. A szabályok szerint a felfüggesztés beállításain nem lehet változtatni az időmérő és a verseny között, ennek kikényszerítése végett az ilyen műveletekhez speciális szerszámok használatát írják elő.

„Ez olyan megoldás volt, amit kézzel és szerszámmal is lehetett állítani. Az FIA azt mondta, jobb lenne, ha csak szerszámmal működne” – nyilatkozta Christian Horner csapatfőnök az Autosportnak. „Soha nem változtattunk a hasmagasságon a parc fermében, ez egy nem létező ügy. Rengeteg olyan alkatrésze van egy autónak, amit manuálisan lehet állítani, mégis szerszámot használunk hozzá. A felfüggesztéshez soha nem nyúltunk a parc fermében. Soha.”

„Alapvetően ami az autón volt Kanadában, azt más versenyeken is használtuk, de semmi esetre sem állítottunk rajta a parc fermében. Ez az egész annak a következménye, hogy versenyképesek vagyunk. Amikor mások panaszkodnak, annak oka, hogy az autó gyors. Most is ez a helyzet.”

A Magyar Nagydíj időmérőjén csak Sebastian Vettel autója volt igazán gyors, a harmadik helyről rajtolhat, miközben csapattársa, Mark Webber a Q2-ben kiesett. „Reggel még elégedett voltam az autóval, gyors voltam a harmadik edzésen” – fogalmazott Webber. „Az utolsó szett lágy gumin nem éreztem jól magam a Q2-ben, küszködtem, ami kicsit bizarr volt. A mezőny jelenleg nagyon szoros, a 11. hely természetesen csalódás. A versenytempónk ugyanakkor jó lehet holnap.”

Horner szerint sűrű időmérőn van túl a csapat. „Q1-ből kemény gumin mentünk tovább, a lágyabb keveréken javításra kényszerültünk a Q2-ben. Sebastiannak sikerült a javítás, Marknak sajnos nem, de csak három tized volt a 2-11. hely között. Sebastiannak egy szett gumija maradt, ezzel a Q3 közepén futott egy gyors kört, ami a harmadik helyhez volt elég. Lewis megfoghatatlan volt, de a második helyet megkaparinthattuk volna.”