A jósolt eső nem érkezett meg a Hungaroringre, napos, száraz, forró időben kezdődött a Forma-1-es világbajnokság 11. fordulója, a Magyar Nagydíj, amelynek fő kérdése az volt, hogy a nyári szünet előtt Lewis Hamilton egy győzelemmel versenyben maradhat-e a bajnokságban.
A Magyar Nagydíj nem indult simán, a felvezető kör után egy második következett, ugyanis Michael Schumacher Mercedesének motorja leállt a rajtrácson, a 17. rajtkocka helyett így a bokszutcából kellett indulnia.
Másodszorra már elment a mezőny. Hamilton megőrizte a vezetést, Romain Grosjean azonban egy kicsit lassan eszmélt, Sebastian Vettel az első kanyarban támadta, azonban sikertelen volt, a csatában a nevető harmadik Jenson Button lett, aki megelőzte a lendületet és ívet vesztett címvédőt.
Kimi Räikkönennél nem működött a KERS a startnál, Fernando Alonso megelőzte. Mark Webber nagyon nyert a rajtnál, a tizenegyedikről a hetedik helyre kapaszkodott.
A 3. körben Hamilton, Grosjean, Button, Vettel, Alonso, Räikkönen, Webber, Senna, Massa és Nico Hülkenberg haladt a pontszerző pozíciókban.
Schumacher szenvedései folytatódtak, a bokszutcában átlépte a sebességet, így áthajtásos büntetést kapott.
A verseny az első körök után beállt, csak Grosjean lopakodott egy kicsit közelebb a melegben formában lévő Lotusszal Hamiltonhoz. Pozíciócserét az élmezőnyben a 16. körben kerékcserére kiálló Button hozott, a 3. helyről ment ki.
Vettel és Alonso a 18. körben járt kint, de a címvédő Buttonnal és a ferrarissal a német nem közepes keverékű, hanem újabb lágy szettet kapott. Hamilton egy körrel később ment ki és a cserével időt is veszített, lassan dolgoztak a McLarennél, ez pedig az odakint nagyon gyorsan haladó Grosjean malmára hajtotta a vizet, de a francia sem maradt kint sokáig. Grosjeannál szintén gond volt a bokszban, így nem tudott Hamilton elé kerülni.
Räikkönen és Webber a 21. körre cserélt – a finn Alonso elé tért vissza a kint töltött gyors köröknek és annak köszönhetően, hogy a spanyol fennakadt egy kicsit Sergio Perezen. Vettel mellett Räikkönen és Grosjean is lágy gumit tett fel a második etapra.
Az első cserék lezajlása után Hamilton, Grosjean, Button, Vettel, Räikkönen, Alonso, Webber, Senna, Massa és Nico Rosberg volt a top10-ben. Párharcok alakultak ki: a KERS-problémával is megküzdő Grosjean az éllovast üldözte, Vettel Buttont, hátrébb pedig Webber kergette Alonsót.
Button a verseny felénél, a 35. körben ment ki második kerékcseréjére, lágyat kapott – a visszatérésnél rosszul járt, beragadt Senna mögé a 8. helyre. Vettel a 39. körben ment ki és Button gondjának köszönhetően el is vette a virtuális 3. pozíciót a tavalyi győztestől.
Grosjean és Webber egy, Hamilton két körrel később járt kint. Räikkönen és Alonso sokáig húzta a második etapot, a spanyol a 44., a finn a 46. körre cserélt. Räikkönen az elnyújtott etappal pontosan Grosjean elé tért vissza, szépen átugrott két autót is, ő lett Hamilton üldözője.
Button egy harmadik kiállást is megcsinált, a stratégiája nem tűnt túl gyümölcsözőnek.
20 körrel a vége előtt Hamilton vezetett, mögötte Räikkönen, Grosjean, Vettel, Webber, Alonso, Button, Senna, Massa és Rosberg volt a pontszerző helyeken.
Futam nem nagyon múlhat el Pastor Maldonado-féle incidens nélkül, a venezuelai most Paul di Restát tessékelte a pályán kívülre a 12. kanyarnál, bokszutca-áthajtást is kapott érte.
Räikkönen 15 körrel a vége előtt már DRS-távolságba került Hamiltonhoz, a győzelemért hajtott.
Webbernél sem működött túl jól a fordított stratégia, harmadik cserén is járt, az ötödikről a 8. helyre esett vissza. Vettel is csak három kiállással csinálta végig a versenyt, 10 körrel a vége előtt cserélt, a 4. helyre, de már előny nélkül, pontosan Alonso elé csúszott be, a friss gumik azonban előnyösebb helyzetbe hozták, sokkal gyorsabb volt az első hármasnál, ha valakinél elfogynak az abroncsok.
Schumacher a 60. körben állt ki végképp, betolták a garázsba, a HRT-s Narain Karthikeyan a 56. körben húzódott a pálya szélére a 4-es kanyarban.
Räikkönen üldözői lendülete az utolsó körökre alábbhagyott, elfogadta, hogy erőből nem kaphatja el Hamiltont. Míg a finnek továbbra sem jött össze a vágyva vágyott győzelem, Lewis Hamilton rajt-cél diadallal biztosította be, hogy továbbra is versenyben legyen a bajnokságban.
Hamilton a célba éréskor pályafutása 19., a Hungaroringen 3. sikerét aratta. Räikkönen és Grosjean 2-3. nagyon értékes pontokat hozott a Lotusnak.
Vettel a 4., a bajnoki éllovas Alonso az 5. lett. A pontszerző helyek második felébe Button, Senna, Webber, Massa és Rosberg fért be.
A Magyar Nagydíj után egy hónapos nyári szünet következik a Forma-1-ben, a világbajnokság szeptember első hétvégéjén folytatódik Belgiumban.
Magyar Nagydíj, Hungaroring, 2012.07.29.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Lewis Hamilton
- Vodafone McLaren Mercedes
- 1:41:05,503
- 69
- 2
- Kimi Räikkönen
- Lotus F1 Team
- + 1.032
- 69
- 3
- Romain Grosjean
- Lotus F1 Team
- + 10.518
- 69
- 4
- Sebastian Vettel
- Red Bull Racing
- + 11.614
- 69
- 5
- Fernando Alonso
- Scuderia Ferrari
- + 26.653
- 69
- 6
- Jenson Button
- Vodafone McLaren Mercedes
- + 30.243
- 69
- 7
- Bruno Senna
- Williams F1 Team
- + 33.899
- 69
- 8
- Mark Webber
- Red Bull Racing
- + 34.458
- 69
- 9
- Felipe Massa
- Scuderia Ferrari
- + 38.300
- 69
- 10
- Nico Rosberg
- Mercedes AMG Petronas
- + 51.200
- 69
- 11
- Nico Hülkenberg
- Sahara Force India
- + 57.200
- 69
- 12
- Paul di Resta
- Sahara Force India
- + 1:02.800
- 69
- 13
- Pastor Maldonado
- Williams F1 Team
- + 1:03.600
- 69
- 14
- Sergio Perez
- Sauber
- + 1:04.400
- 69
- 15
- Daniel Ricciardo
- Scuderia Toro Rosso
- + 1 kör
- 68
- 16
- Jean Eric Vergne
- Scuderia Toro Rosso
- + 1 kör
- 68
- 17
- Heikki Kovalainen
- Caterham F1 Team
- + 1 kör
- 68
- 18
- Kamui Kobajasi
- Sauber
- + 2 kör
- 67
- 19
- Vitalij Petrov
- Caterham F1 Team
- + 2 kör
- 67
- 20
- Charles Pic
- Marussia F1 Team
- + 2 kör
- 67
- 21
- Timo Glock
- Marussia F1 Team
- + 3 kör
- 66
- 22
- Pedro de la Rosa
- HRT F1 Team
- + 3 kör
- 66
- 23
- Narain Karthikeyan
- HRT F1 Team
- kiesett
- 63
- 24
- Michael Schumacher
- Mercedes AMG Petronas
- kiesett
- 60
- Legjobb kör: 1:24,136 Sebastian Vettel