A Forma-1-ben 2014-ben 1,6 literes turbós V6-osok váltják majd a 2006 óta használt 2,4-es V8-as erőforrásokat. A sportágban jelenleg négy motorgyártó, a Renault, a Mercedes, a Ferrari és a Cosworth vállal szerepet, de több mint valószínű, hogy az utóbbi, független gyártó 2013 végén távozik.

Helyére a kimondottan erre a célra alapított PURE pályázik, de a Craig Pollock-féle cég a múlt hétvégén jelezte, hogy forráshiány miatt ideiglenesen leállítja a fejlesztési munkát.

A Mercedes motorsportfőnöke, Norbert Haug nem is számol a PURE-ral, szerinte 2014-től csak ők, a Ferrari és a Renault marad.

„Úgy hiszem, és elég biztos vagyok ebben, hogy három és csak három szállító lesz. De szerintem ennyien is elegen leszünk” – mondta, hozzátéve, hogy még meg kell fontolni, hogyan lehet majd ésszerűen és gazdaságosan ellátni 12 csapatot. „Fel kell mérnünk a helyzetet. A motorgyártók közösen tárgyalnak, a téma továbbra is a költségek, azok lehetséges csökkentése. És persze az is téma lesz majd, ki kinek szállít.”

Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone nemrég azt mondta, neki meggyőződése , hogy három gyártó is megfelelően ki tudja majd szolgálni a sportágat, a csökkenés azonban épp ellentétes az eredeti szándékkal.

A 1,6-os turbós, a jelenleginél jóval nagyobb utcai autós relevanciával rendelkező erőforrások bevezetésével a cél pont az volt, hogy több gyártót csalogassanak a Forma-1-be, ami nagyobb biztonságot is jelentene arra az esetre, ha hirtelen egy szállító a kiszállás mellett döntene.

A dolog azonban épp fordítva alakulhat, a Le Mans-i és általában a tartóssági világbajnokság motorszabályai ugyanis lehetővé teszik majd az F1-eshez hasonló specifikációjú erőforrások használatát, így a Forma-1-ben érdekelt gyártók terjeszkedhetnek inkább abba az irányba.