F1: Óriás piacokra hajt a törpe csapat 1
A HRT 2010-ben, 2011-ben és idén csak a mezőny végén poroszkál – igaz, első két évükben szerencsés helyezésekkel megverték a Virgint/Marussiát -, azonban a mai csapat teljesen más, mint a korábbi.

Az egykor Campos néven alapított csapatot tavaly vette át a Thesan Capital, az új tulajdonos pedig teljes átszervezést és megújítást kezdeményezett. Az első két évben Colin Kolles német személyzetével működtetett alakulatot Madridba költöztették, egy helyre vonták össze, a vezetést pedig a az egykori Minardi-pilóta, a spanyol Luis Perez-Sala kezébe adták.

A főnök az El Paísnak adott friss interjújában elárulta, hogy nem kis munka volt a csapat tulajdonképpen újbóli magalapítása, de az új központ és a McLarentől elcsaklizott veterán tesztelő, Pedro de la Rosa jó alapot ad.

„Nem tetszett, amit láttam. Kész katasztrófa volt. Semmi szervezettség, semmi hitelesség. Nem folyt aerodinamikai fejlesztés. Nem volt központ, nem volt identitás. Minden munkát kiszerveztek. Nem voltak egy helyen a szerelők. Spanyol csapatnak mondták, de semmi spanyol nem volt benne” – mondta az első, 2011 közepén szerzett tapasztalatairól.

„Világos volt, hogy Pedro kell nekünk. Ő volt a kulcs. Spanyol, nagyon tapasztalt, és egyenes ember.  Több mint egy évtizedet töltött már a Forma-1-ben, mindenkit ismer és tudja hogyan kell a mérnökökkel és a szerelőkkel közösen fejleszteni az autót. Versenyzőként is sokat tesz, de a jelenléte igazán segíti a növekedésünket, vele tervezhetünk, nem csak vaktában lövöldözünk.”

A csapat vezérigazgatója, Saul Ruiz de Marcos elárulta, hogy a HRT 2012-ben mindössze 50 millió euróból gazdálkodik, ami hatoda-hetede a legnagyobbak költségvetésének, de még a Caterham is kétszer ennyit költ. Marcos szerint a lényeg, hogy minden erőforrást a fejlesztésre fordítsanak, stratégiailag pedig a nagy, egyelőre kiaknázatlan piacokra koncentráljanak.

„Ha eredményesek leszünk, akkor jönnek majd a szponzorok is, és három éven belül profitunk is lehet. A titok annyi, hogy minden egyes eurócentet az autó aerodinamikai fejlesztésére fordítsunk, azon a téren lehet a legtöbb időt faragni.”

„Stratégiailag közelebb kell kerülni a kínai és az indiai piacokhoz. India versenyzőnk már van Narain Karthikeyan személyében, és neveljük a Forma-1 történetének első kínai pilótáját is, Ma Csing-Huát.”