A Forma-1-ben 2014-ben 1,6 literes turbós V6-os motorok váltják a jelenleg használt 2,4 literes V8-asokat. A két év múlva következő reformra készül a Renault, a Mercedes és a Ferrari is, és talán a kimondottan erre alapított független gyártó, a PURE is belép az F1-be.
Egyelőre úgy tűnik, hogy jelentős fejlesztési költségű új erőforrások jóval drágábbak lesznek, mint a maiak, így a klienscsapatoknak alaposan meg kell fontolniuk, kitől várhatják a legjobb ár-érték arányt.
A svájci Sauber első pár évében a Mercedes és a Ford motorjaival indult az F1-ben, de 1997-től – igaz, a főszponzor Petronas nevére átkeresztelve – a Ferrari erőforrásait használta, és a BMW-s évek után is az olaszokhoz tértek vissza. A mostani szerződés a V8-as korszakkal egy időben, jövőre zárul, és egyelőre Hinwilben sem tudják, mi legyen 2014-ben.
„Egyelőre nincs konkrétum, de nyilvánvaló, hogy elsőként a jelenlegi motorpartnerünkhöz fordulunk, hiszen hosszú a közös múlt. De egyelőre még teljesen nyitott a kérdés, ugyanis szerintem bizonyos feltételekről még a Ferrarinál sem tudnak többet, mint mi” – mondta a Sauber vezérigazgatója és társtulajdonosa, Monisha Kaltenborn a Motorsport-total.comnak.
„Azt világossá tettük már, hogy a pénzügyi szempont nagyon fontos számunkra. Egyáltalán nem szeretnénk, ha újra nagyon drágák lennének a motorok” – tette hozzá.
Az elmúlt években újra és újra felmerült a Volkswagen konszern saját csapattal vagy akár csak motorszállítóként való Forma-1-es beszállása, a Sauber alapító-főnöke, Peter Sauber pedig tárgyalt is valamiről a VW-vezér Martin Winterkornnal a Genfi Autószalonon márciusban. Kaltenborn ennek ellenére leszögezte, hogy a VW nincs képben a motorszállítást illetően.
„Megkérdeztek minket a genfi tárgyalásról, mi pedig megerősítettük, hogy valóban megtörtént. De ennyi, nincs mit mondani erről. Nem folynak további tárgyalások közöttünk” – mondta.
„Számunkra csak az a fontos, hogy erős partnerünk legyen, ez kell a versenyképességhez. Volt már autóipari partnerünk (a BMW – B.G.), de voltak már olyan erős partnereink is, amelyek nem az autóiparból érkeztek. Ez a lényeg. Az, hogy a Volkswagennel esetleg mire jutunk vagy mire nem, teljesen más történet, de pillanatnyilag nem is tárgyalunk.”