A McLaren, a Mercedes és a Force India is gyakran küszködik idén a többiekénél gyorsabb, drasztikusabb gumikopással, a futamokon való visszaesés, lassulás oka pedig a motorban lehet, írja a német Auto Motor und Sport.

A lap szerint a mindhárom csapat által használt Mercedes-erőforrások középső fordulatszám-tartománybeli kiváló teljesítménye okozza a gondot, a jól leadott erő koptatja el a Pirelliket.

„A Lotus, a Red Bull és a Ferrari sokkal tovább bírja egy szett gumin” – ismeri el Lewis Hamilton.

„A kanyarkijáratoknál még tartjuk a lépést, de aztán jön egy szakasz, amikor a Force India el tud húzni, már ameddig frissek a gumik” – mutatott rá a Mercedes-motorok motor kétélű „erényére” a sauberes Sergio Perez.

A Mercedes AMG csapatfőnöke, Ross Brawn is elismerte, hogy „a motor jellemzői nagy befoláyssal vannak a gumikopásra”. Az Auto Motor und Sport szerint a Mercedes brixworth-i motorgyárában már dolgoznak a megoldáson, a másfajta, a gumikat esetleg jobban kímélő motorvezérlési programok kidolgozásán.