„2014-ben különbségek lesznek a motorok teljesítményében” – nyilatkozta Newey az Autosportnak. „Ez a hajtáslánc egészére vonatkozik, amely nemcsak belső égésű motorból, hanem különböző segédrendszerekből is áll. Elképzelhető, hogy az egyik gyártó sokkal jobb lesz a többieknél, így ennek a gyártónak az autói kerülhetnek a mezőny elejére. Végül egy motorgyártói bajnoksággá válhat az F1.”
Newey régóta kritizálja a karosszériára vonatkozó, a kreativitást háttérbe szorító szabályokat, a 2014-es előírások ráadásul még szigorúbbak lesznek. „A karosszériára vonatkozó aerodinamikai szabályok még annál is korlátozóbbak lesznek, mint amivel most dolgozunk. A motor beépítése olyan dolog, amin a csapatok a gyártójukkal közösen dolgoznak. Majd elválik, hogy valaki előrukkol-e valamilyen újdonsággal ezen a területen és szerez-e vele előnyt.”