A McLaren ugyan a Német Nagydíjon új, 2,31 másodperces kerékcsere-rekordot állított fel, az angol csapat idény eleji problémái azt jelentik, hogy összességében messze nem a legjobbak ezen a téren. A gyorsulás ugyan jól jövet a szezon második felében, de az első 11 futamot tekintve a Ferrari a legeredményesebb a bokszutcában.
A német Auto Motor und Sport a korábbi kerékcserekirály Mercedestől kapott adatok alapján felállította a 2012-es sorrendet, amelyből kiderül, hogy Fernando Alonso és Felipe Massa átlagos kerékcsere-ideje 3,70 másodperc volt.
A címvédő Red Bull a második 3,88-dal, míg a harmadik dobogós helyet a Force India szerezte meg, 3,95-os átlagidejük különösen figyelemreméltó, ugyanis a Mercedesszel, a Ferrarival, a Red Bull-lal és a McLarennel ellentétben ők nem használnak a felnibe integrált, nagyjából háromtizedes előnyt jelentő kerékanyát.
A 2010-ben és 2011-ben is leggyorsabb Mercedes idei 4,04-os átlaga csak a 4. helyre elég, míg a McLaren bakijait a mostanában hozott rekordok is csak 4,42-re javították fel, ezzel a Toro Rosso (4,41 másodperc) mögött a 6. helyen áll a wokingi csapat.
A Williams és a Lotus pár század elmaradással a Toro Rosso és a McLaren tempójában dolgozik, utánuk viszont már jelentős a hátrány.
A Caterham és a Sauber egy teljes másodperccel lassabb náluk – a Ferrarihoz képes 1,75 másodperccel tovább áll bent az autó -, a Marussia átlagosan nagyjából 6 másodperc alatt cseréli le a kerekeket, míg a sereghajtó HRT ezen a téren is utolsó a maga 6,98 másodperces átlagával.
Átlag (mp) |
Különbség (mp) |
|
Ferrari | 3,70 | – |
Red Bull | 3,88 | + 0,18 |
Force India | 3,95 | + 0,25 |
Mercedes | 4,04 | + 0,34 |
Toro Rosso | 4,41 | + 0,71 |
McLaren | 4,42 | + 0,72 |
Williams | 4,45 | + 0,75 |
Lotus | 4,49 | + 0,79 |
Caterham | 5,45 | + 1,75 |
Sauber | 5,46 | + 1,76 |
Marussia | 5,98 | + 2,28 |
HRT | 6,98 | + 3,28 |