A 2008-as szingapúri megrendezett baleset miatt a Renault-tól és az F1-ből távozni kényszerült technikai igazgató, Pat Symonds tavaly óta segíti külső tanácsadóként – valójában amolyan technikai főnökként – a Marussiát. Az angol szakember a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjújában elárulta, hogy három év után 2013-ban végre a kiscsapat autóiba is bekerül a KERS.

„Igen, alkalmazni fogjuk a KERS-t. A Williams által fejlesztett rendszer beszerelését tervezzük, amelyet tavalyig a Cosworth motorral, idén a Renault-val együtt használnak. A mi változatunkat is ebből fejlesztik. Igazán tetszik nekünk a tervezése, a hatékonysága és a tömege. A Williamsszel műszaki és üzleti téren is öröm az együttműködés” – állította Symonds.

A mérnök megerősítette, hogy jövőre, a 2,4 literes V8-asok utolsó évében is maradnak a Cosworth erőforrásainál.

„A Cosworth-nél maradunk. Elégedettek vagyunk a közös munkával, együtt igyekszünk minden, a szabályok által engedélyezett területen fejleszteni. Elsősorban a motor vezethetőségének javítására koncentrálunk, az autóval alkotott egység teljesítményét kívánjuk fokozni.”

A Marussia bejelentése után már csak a HRT-nél bizonytalan a KERS jövő évi bevetése, igaz, a kiscsapat már tavaly nyáron megállapodott a Williamsszel, de a télen teljesen átszervezett, újjáalapított csapat végül nem szerelte be az autóba hibrid egységet.