Míg Fernando Alonso szép előnnyel vezeti a bajnokságot, Felipe Massa a szintén nem túl fényes 2010-nél és 2011-nél is gyengébb eredményeket hoz a Ferrarinak. A brazil szerződése az év végén lejár, a hosszabbítás pedig nem tűnik valószínűnek.
A kétszeres CART-bajnok, az F1-ben a 90-es években a Jordan, a Lotus és a Williams színeiben indult Alex Zanardi az olasz Autosprintnek nyilatkozva szintén elég sötéten értékelte Massa helyzetét. Az olasz veterán szerint Massának vége a Ferrarinál.
„Szerintem Felipe egy nagyszerű képességű versenyző, de a szorongása felülkerekedett rajta. Ha csak önmaga próbált volna lenni, és nem Alonso, akkor szerintem mostanra jó néhányszor dobogóra állhatott volna. De ő is csak ember, latinabb is, mint Fernando” – utalt Massa érzékenységére.
„Nehéz dolga van persze, az pedig csak tovább nehezíti, hogy épp a Ferrarinál versenyez. De én úgy gondolom, hogy mostanra, az idénynek erre a pontjára már nincs több kifogás. A Ferrari azért végig mellette áll majd, hátha kimászik a gödörből, hiszen még értékes pontokat hozhat 2012-re. De meg kell mondjam, hogy úgy látom, elkerülhetetlen, hogy a Ferrari lecserélje őt.”
A kérdésre, ha teljesen szabad kezet kapna, akkor a Ferrari helyében kit ültetne Massa helyére 2013-ban, Lewis Hamiltont nevezte meg elsőként, de egy F1-en kívüli tehetséget, a a 2010-ben F3-as bajnoki címet szerző, tavaly óta a Német Túraató-bajnokságban versenyző Edoardo Mortarát is szívesen kipróbálná.
„A második számú jelöltem Edoardo Mortara lenne. A Ferrari helyében úgy tennék vele, mint a McLaren Lewisszal. De ha csak egy egyéves szerződésről beszélünk, akkor mondjuk Paul di Restát vagy Nico Hülkenberget választanám.”
Zanardit arról is megkérdezték, melyik autót tartja 2012 legjobbjának, a válasz pedig határozott volt, a Lotust. „Tudja miért? Mert ahogy mindig is mondogattam (az egykori F1-es majd ChampCar-csapatfőnök) Morris Nunn-nak, a legjobb autó nem az, amelyik a leggyorsabb, hanem amelyikkel mindig arra megyek, amerre szeretnék.”
A 2001-ben egy ChampCar futamon mindkét lábát elveszítő Zanardi a baleset óta is versenyez, a maga tervezte műlábaival 2005-2009 között öt idényt húzott le a Túraautó Világbajnokságban (WTCC), 2006-ban a BMW Sauber F1-esét tesztelte, emellett a kézzel hajtott kerékpározásban is kiemelkedően teljesít, Olaszország színeiben indul is Londonban a paralimpián. A 45 éves pilóta nemrég elmondta, hogy még az IndyCart is kipróbálná – ha kapna egy kézzel vezethető autót, szívesen elindulna az Indy 500-on.