A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tavaly döntött arról, hogy – az eredeti tervek szerint – 2013-tól tisztán elektromos hajtású formaautós bajnokságot indít. Az FIA nemrég megegyezésre jutott a leendő promóterrel: a Formula E Holdings (FEH) nevű cég fő befektetője Enrique Banuelos londoni üzletember, míg elnök-vezérigazgatója és társtulajdonosa az évtizedes motorsport-tapasztalatokkal is rendelkező Alejandro Agag.

A műszaki hátteret – azaz az autókat – a brit Drayson Racing Technologies és a francia Electric Formula biztosítja – a két cég vezetője szintén szerepet kap a széria irányításában. Az eredeti tervekkel ellentétben 2013-tól még csak demókat tartanak majd a Formula E autókkal, a bajnokság, amelynek fordulóit remények szerint a világ nagyvárosainak utcáin, nevezetes helyszínein tartanak majd, 2014-ben indul. Rio de Janiero már érdeklődik a versenyrendezés iránt. A szériába 10 csapatot, 20 pilótát várnak.

A Formula E-nek már megvan a tesztpilótája is, az F1-es tapasztalatokkal rendelkező Lucas di Grassi próbálgathatja a villanyautókat. Az első gyakorláson már túl is van, a prototípust a Párizshoz közeli L’Eure pályán próbálta ki. „A Formula E a versenyzés jövőre” – jelentette ki a brazil. „A végsebesség és a gyorsulási érzet is nagyszerű volt, szerintem néhány éven belül ennél is nagyobb teljesítményre lesznek képesek az autók.”

„A nyomaték különösen lenyűgöző volt, bár az autót nem egyszerű vezetni. Nagy kihívás lesz a nagyvárosi utcákon terelgetni őket. Emlékezetes volt a hang is, teljesen más, mint amit eddig megszokhattunk, olyan futurisztikus. A szélzaj is nagyon erős nagy tempónál, ez egy teljesen új élmény számomra. A Formula E remek keveréke a gyors versenyautóknak és a zöld technológiáknak, kiváló lehetőség a gyártók számára is.”

A Financial Times szerint a sorozat irányítói szeretnék, ha a hagyományos F1-es csapatok, elektromos autót gyártó vállalatok és egyéb globális márkák is látnának fantáziát az elektromos sorozatban. Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke már jelezte, hogy fontolóra veszi az indulást a bajnokságban, amelynek lebonyolítása érdekes lesz: az akkumulátorok 25 perc után lemerülnek, ezért a pilóták egy bokszkiállás keretében autót cserélnek majd a versenytáv közepén.