Délelőtt Michael Schumacher zárt a legjobb idővel, de szorosan ott volt mögötte Jenson Button is. A spái győztes a délutánt is ugyanebben a pozícióban fejezte be, de most csapattársa, Lewis Hamilton volt a leggyorsabb. A két mclarenest kevesebb mint négy század választja el egymástól.
A 3-4. hely a két Ferrarié lett, de a bajnoki éllovas Fernando Alonso hétvégéje eddig nem alakul jól. Az első edzés végén motorhiba miatt állt le, délután pedig előbb a fékekkel akadtak gondjai, majd a sebességváltó romlott el a vörös autóban, a spanyol az utolsó 20 percet már kihagyta. Öröm az ürömben, hogy nem a versenyre szánt darab adta meg magát, így Alonso elkerüli az öthelyes rajtbüntetést, ami a csere miatt járt volna.
Az 5. Nico Rosberg volt, csapattársa, Schumacher viszont csak a 10. időt hozta, de ebben bőven benne volt, hogy a hétszeres bajnok autóján nem működött a DRS. Azzal együtt valószínűleg pár pozícióval előrébb végezhetett volna.
Kimi Räikkönen a 6. idővel fejezte be a pénteket, a pályán pedig csak nézőként jelenlévő Romain Grosjean helyettese, Jerome D’Ambrosio (12.) folytatta a jó munkát, hiba nélküli vezetéssel hattizeddel maradt el a finntől, a beugrás eddig jól megy.
A Force Indiánál okkal mondják, hogy Paul di Resta és Nico Hülkenberg teljesen egy szinten teljesít: a két pilóta egyetlen ezrednyi eltéréssel lett a 7-8.
Érdemes kiemelni, hogy az első nyolc 25 századon belül zárt a gyors körökkel, nem voltak nagy különbségek.
Az edzés második szakaszában a csapatok már jobban megtankolt autókkal a hosszabb etapokra koncentráltak, de ahogy a gyors körökön, úgy ezen a téren sem villogott a Red Bull, Mark Webber és Sebastian Vettel alatt is idegesnek tűnt az autó, egyelőre nem találták meg a jó beállítási irányt.
A komoly fékezési pontok és az alacsony leszorítóerő kombinációja hozta az eredményt, délelőtt és délután is alig akadt olyan versenyző, aki ne fékezte volna el magát valamelyik féktávon, a sikánok átvágása, a menekülőutak használata, a a táblák és fekvőrendőrök kerülgetése állandó látvány volt.
Persze ez hozzátartozik a pénteki munkához, a pálya felgumizódása és a beállítások finomhangolása után egyre kevesebb ilyenre lehet számítani a hétvége előrehaladtával.
Az idei utolsó európai forduló kvalifikációját szombaton a szokásos időpontban, 14 órakor tartják.
Olasz Nagydíj, 2. szabadedzés, Monza, 2012.09.07.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Lewis Hamilton
- Vodafone McLaren Mercedes
- 1:25,290
- 32
- 2
- Jenson Button
- Vodafone McLaren Mercedes
- 1:25,328
- 35
- 3
- Fernando Alonso
- Scuderia Ferrari
- 1:25,348
- 17
- 4
- Felipe Massa
- Scuderia Ferrari
- 1:25,430
- 43
- 5
- Nico Rosberg
- Mercedes AMG Petronas
- 1:25,446
- 41
- 6
- Kimi Räikkönen
- Lotus F1 Team
- 1:25,504
- 42
- 7
- Paul di Resta
- Sahara Force India
- 1:25,546
- 40
- 8
- Nico Hülkenberg
- Sahara Force India
- 1:25,547
- 36
- 9
- Sergio Perez
- Sauber
- 1:26,068
- 32
- 10
- Michael Schumacher
- Mercedes AMG Petronas
- 1:26,094
- 38
- 11
- Mark Webber
- Red Bull Racing
- 1:26,104
- 35
- 12
- Jerome D’Ambrosio
- Lotus F1 Team
- 1:26,157
- 36
- 13
- Sebastian Vettel
- Red Bull Racing
- 1:26,394
- 31
- 14
- Pastor Maldonado
- Williams F1 Team
- 1:26,404
- 42
- 15
- Daniel Ricciardo
- Scuderia Toro Rosso
- 1:26,724
- 33
- 16
- Kamui Kobajasi
- Sauber
- 1:26,730
- 17
- 17
- Bruno Senna
- Williams F1 Team
- 1:26,783
- 39
- 18
- Heikki Kovalainen
- Caterham F1 Team
- 1:26,841
- 39
- 19
- Jean Eric Vergne
- Scuderia Toro Rosso
- 1:26,864
- 36
- 20
- Vitalij Petrov
- Caterham F1 Team
- 1:27,222
- 36
- 21
- Timo Glock
- Marussia F1 Team
- 1:27,944
- 36
- 22
- Charles Pic
- Marussia F1 Team
- 1:27,968
- 36
- 23
- Pedro de la Rosa
- HRT F1 Team
- 1:28,575
- 34
- 24
- Narain Karthikeyan
- HRT F1 Team
- 1:28,779
- 21