Ehhez képest a szombat délután mérlege nem túl jó: Nico Hülkenberg a Q1-ben az üzemanyag-rendszer hibája miatt kiállt, nem is ment mért kört, míg Paul di Resta eljutott az utolsó szakaszba, ott egy ragyogó 4. időt autózott, de sebességváltó-csere miatt vasárnap öt hellyel hátrébb áll majd a rajtrácsra.
„Az autó egész hétvégén jól működött, tudtam, hogy jó lehet az időmérő. Már az edzésen is a top5-ben voltunk, az autó pedig minden egyes nekifutással csak jobb lett, ahogy javult a pálya felülete. Elégedett vagyok a Q3-as körömmel, ami a leggyorsabb volt, szóval mindent kihoztam a lehetőségből, amikor kellett” – mondta a skót.
„Az egész csapat kiváló munkát végzett – bíztunk a megérzéseinkben és szépen ráhangoltuk az autót a pályára. Tudtam, hogy a sebességváltó miatt hátrasorolnak majd, ami bosszantó, de azért így is a top10-ből rajtolok. Holnap az lesz a lényeg, hogy a versenytempó is meglegyen és a stratégia lehetővé tegye a pontszerzést”
Hülkenberg mért idő nélkül elvileg kívül esik a 107 százalékos küszöbön, de egyértelmű, hogy a versenybírók az edzésidők alapján engedélyezik majd számára a vasárnapi indulást. A német vagy a mezőny végéből vagy a bokszutcából kezd majd vasárnap.
„Nagyon rövid és elkeserítő időmérő volt ez számomra. A Q1-ben épp el akartam kezdeni az első gyors körömet, amikor hirtelen elszállt a hajtás. Az első sikán előtt lehúzódtam, a csapat pedig szólt, hogy állítsam le az autót. Nagy kár, hogy pont egy olyan napon történt, amikor az autó ennyire versenyképesnek látszik, de ilyen az autóverseny. Holnap nem lesz könnyű dolgom, de igyekszem majd előretörni, remélhetőleg összejön valami a futamon!” – nyilatkozta a német, aki egy hete Belgiumban pályafutása legjobb eredményét, egy 4. helyet ért el a versenyen.