A monzai eredmény nulla pont, a pilóták távolabb kerültek az éllovas Fernando Alonsótól, és a Red Bull konstruktőri bajnokságban bírt előnye is csökkent. A csapatfőnök, Christian Horner cseppet sem volt boldog.
„Úgy gondolom, hogy a legfontosabb, hogy megtaláljuk és kijavítsuk a hibák okait. A kiesések igen fájdalmasak, a 2010-es Koreai Nagydíj óta ez az első futamunk, amikor nem szereztünk pontot – akkor is motorhiba volt az ok. Egyszerűen nem fér bele, hogy ne érjünk célba!”
„Már két kiesést jelentő motorhibánk is volt idén: z egyik egy biztos győzelembe került (Valenciában), most pedig értékes pontok úsztak el. Nagyon sokba kerül ez nekünk, a hátralévő hét versenyre ki kell javítani. Úgy tudom, egy másik autón is volt hasonló hiba, ez kiábrándító. De a Renault-val közösen dolgozunk, hogy ne fordulhasson elő ilyesmi megint.”
Ahogy Horner említette, nem ez volt az első alkalom, hogy a Renault-erőforrás generátora elromlott: Valenciában Vettel mellett a lotusos Romain Grosjean is ezért esett ki, a harmadik monzai edzésen is gond volt az alkatrésszel a Red Bullnál, és Jerome D’Ambrosio Lotusában is meghibásodott az elem.
A Renault-nál szánják-bánják a dolgot. Egyelőre nem világos, hogy mi okozta a hibát, de azt mondják, nem lesz nehéz megtalálni az okot.
„Bár az alagút sötét, a végén azért ott van a fény, ugyanis D’Ambrosio generátorát sikerült megmentenünk, mielőtt teljesen tönkrement volna. Bízunk benne, hogy miután szétszedjük, megtudjuk, mi is a baj, hol van gond a mechanizmusban. Nem egy bonyolult alkatrész” – mondta a francia gyártó F1-es motorfőnöke, Remi Taffin.
A szakember elmondta, hogy általánosságban a túlmelegedést lehet megnevezni a hiba oka okaként, de úgy véli, nem lehet egyértelmű párhuzamot vonni a valenciai és monzai magas környezeti hőmérséklet között, ugyanis a két futam között már a generátor egy újabb változatára váltottak.
Az Európa Nagydíjat követően a Renault-nál szériahibára gyanakodtak, ezért korábbi gyártású darabokat adtak a partnereiknek, majd később egy újabb, 30 százalékkal megnövelt kapacitású változatot kezdtek szállítani.
„Nagyobb, mint a korábbi, de megint elromlott. Ha valamilyen párhuzamot akarunk vonni Valenciával, akkor az az lehet, hogy ott mindkét generátor nagyjából 500 km után adta meg magát és ezúttal is így történt. Hogy mi tehetünk? 500 km-ig kell őket tesztelnünk, de ezen felül egy kicsit homályos a dolog. Nagy feladat áll előttünk, de meg fogjuk oldani” – fogadkozott Taffin, majd általánosságban is bocsánatot kért a Renault-kliensektől a gyenge monzai hétvége miatt.
„Ez a hétvége a teljesítmény és a megbízhatóság tekintetében is elfogadhatatlan volt. Bocsánatot kérünk a Red Bulltól Sebastian autójának hibáiért. Egyértelmű, hogy ilyesminek nem szabadna előfordulni, a beszállítóinkkal együtt éjt nappallá téve dolgozunk majd, hogy Szingapúrban és azután már újra formában legyünk!”