A hétvégén a Hungaroringen ismét megrendezik az immár hagyományosnak mondható és ingyenesen megtekinthető World Series by Renault sorozatot. A Magyar Nagydíj GP3-as betétfutamai után a nézők ezúttal is szurkolhatnak magyar versenyzőnek, ugyanis ismét rajthoz áll Kiss Pál Tamás, igaz, ezúttal a 3.5-ös kategóriában BVM Target Racing vendégpilótájaként.
A 21 éves miskolci versenyző 2012-ben második szezonját töltötte a GP3-ban, öt pontszerzéssel, köztük egy monacói második hellyel a 12. helyen zárta a bajnokságot.
„Ez az évad abszolút tanulságos volt a számomra, hiszen ennyi büntetést még soha, egyetlen idényemben sem kaptam, mint most. Volt, amelyik jogosságához nem férhetett kétség – a legfájóbb hibát éppen a Hungaroringen követtem el -, míg volt olyan, amelyik jogosságát a mai napig vitatom.”
„Több alkalommal egyszerűen cserbenhagyott az autóm, holott előzetesen az adott pályán nagyon sokat vártunk magunktól, míg más esetekben sikerült majdnem a mezőny végéről, nagyokat küzdve felverekednem magam a pontszerző helyekig. Egy biztos, rengeteget tanultam ebből az évből, és remélem a megtett kilométerek és a megszerzett tapasztalatok mind a hasznomra lesznek majd 2013-ban is. Úgy fogalmaznék, nem teljesítettem rosszul, több versenyen szereztem pontot, mint tavaly, viszont 2012-ben nem sikerült futamot nyernem. Tehát a nagy áttörés még várat magára, de talán majd jövőre ez is megadatik számomra” – mondta a versenyszezonról.
A fiatal pilóta nem először vesz részt a WSR magyar fordulóján, két évvel ezelőtt a kisebbik, 2.0-ás kategóriában szintén vendégpilótaként indult a hétvégén, a második futamán óriási bravúrt is mutatott be a hazai nézők előtt.
„Sosem fogom azt a napot elfelejteni, hiszen eddigi pályafutásom legemlékezetesebb futamát teljesítettem. A több tízezer magyar szurkoló előtt nem kevesebb, mint 14 helyet jöttem előre, és
pontszerzőként zártam a 2.0 kategóriában. Nekem is eszembe jutott már az esetleges ismétlés. Szavakkal nem is tudom elmondani, milyen borzongás tört rám, amikor meghallottam a versenyautóm motorjának hangját. Elképesztő, ahogy szól, ugyanis most a 3.5 kategóriában indulok, és ezek az autók már 520 lóerősek, valamint több pályán már gyorsabbak is, mint a GP2-es autók. Soha nem versenyeztem még ilyen erős autóval, de nem félek, remek kihívás ez.”
„Ez egy teljesen más világ azért, mint a GP3, egész nap csak kapkodtam a fejemet és szívtam magamba a sok-sok tudást, hiszen tényleg elképesztő információmennyiséget kellett feldolgoznom igen rövid idő alatt. A csapat nagyon barátságos és segítőkész volt, mindent részletesen elmagyaráztak többször is, és már most azt mondom, hogy öröm velük együtt dolgozni.”
„Találkoztam a depóban Aaro Vainióval is, aki szintén a GP3-ból érkezett ide, és hát ő is el volt hűlve rendesen a látottaktól, úgyhogy meg is állapítottuk, hogy ennek már bizony a fele sem tréfa, alaposan fel kell kötnünk azt a bizonyos alsóneműt!” – mosolygott a 21 éves pilóta.
„Minden szempontból hatalmas kihívás lesz vezetni ezt az autót, fizikailag is sokkal megterhelőbb lesz, mint bármi, amit eddig vezettem, és technikailag is rengeteg mindenre oda kell figyelni. Még DRS (állítható hátsó szárny) is van az autón. Ezt a teszteken és a két időmérőn szabadon használhatjuk majd, a futamokon viszont összesen 400-400 másodpercig vehetjük majd igénybe, viszont úgy osztjuk be, ahogy akarjuk. Ez is abszolút újdonság lesz számomra, úgyhogy már alig várom, hogy ennek a rendszernek a helyes működtetését is elsajátítsam” – folytatta Tamás.
„Pénteken összesen két és fél órát tesztelünk majd, ami szintén szokatlan lesz számomra, hiszen a GP3-ban ahhoz szoktam, hogy reggel összesen 45 percet poroszkálunk, aztán máris jön az időmérő. A futamon is 29-30 kört kell majd egyhuzamban teljesítenünk, ami fizikailag elég komoly kihívásnak ígérkezik, pláne egy ilyen autóban, de a személyi trénerem, is egész hétvégén itt lesz velem, és segíteni fogja a munkámat.”
„Péntek reggel óvatosan kell kezdenünk, mert ezek az autók már nem játékszerek, úgyhogy szépen fokozatosan kell majd felvennünk a tempót. Úgy gondolom, hogy Vainio egy jó viszonyítási pont lesz számomra, hiszen ő is most vezet majd életében először ilyen autót, neki is most kell mindent megtanulnia, úgyhogy érdekes lesz megfigyelni, hogy egymáshoz képest hogyan boldogulunk.”
„Szombatra és vasárnapra egyébként már végig jó időt mondanak, úgyhogy ez ne tartson vissza senkit, jöjjenek ki minél többen szurkolni a helyszínre. Minden buzdítás jól jön, és úgy gondolom, hogy nézni is hatalmas élmény lesz ezeket a versenyeket. Teljesen be vagyok indulva, alig várom az első köröket az autóban, és nagyon tetszik az egész körítés is. Ez azért egy teljesen más közeg, mint amit idén a GP3-ban megszoktam.”
„Nincsenek elvárásaim, de szeretném a maximumot kihozni magamból, és minél
előrébb végezni mindkét futamon” – tette hozzá végül Tamás.
Forrás: Kiss Pál Tamás (P1race.com)/MNASZ