A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) új biztonsági előírásai miatt a Forma-1-es autók orra 2012-re alacsonyabbra került, azonban mivel a csapatok igyekeznek minden cseppnyi aerodinamikai előnyt kifacsarni a járgányokból, az alacsony orrok csakis az előírt pontig tartanak, majd csúnya töréssel emelkednek az első felfüggesztés vonalában.
A szabálymódosítás valóságba való átültetése mindenki számára meglepetést hozott esztétikai szempontból, így már az idény elején felmerült, hogy 2013-ra el kellene tüntetni a kacsacsőröket, még az FIA-as Charlie Whiting is erről beszélt.
A McLaren technikai igazgatója, Paddy Lowe azt állítja, hogy a csapatok mostanra megegyeztek erről, a megoldás egy szépségpanel lesz, amely eltakarja a lépcsőt.
„Megegyeztünk az új szabályról, amely lehetővé teszi egy szépségpanel alkalmazását, azaz megmaradnak a mai autók, a mostani felépítés a lépcsővel, de el lehet rejteni. A megoldás alapján a panel mérete korlátozott lesz, így nem jelenthet aerodinamikai előnyt és a frontális ütközéseknél sem játszik semmilyen szerepet” – mondta a szakember.
Bár az FIA még nem emelte be a szabályokba kozmetikai újítást, mivel a csapatok egyhangúlag mellette vannak, így ilyenkor, viszonylag későn is meg lehet hozni a kívánt módosítást.
„Még nem hivatalos, de a csapatok teljes egyetértése mellett semmi akadálya a megvalósulásnak. Ha mindannyian úgy látjuk, hogy műszakilag rendben van, akkor menni is fog, tényleg semmi akadályt nem látok. Más területek lehetnek inkább vitatottak.”