A McLaren sportigazgatója, Sam Michael azonban arra figyelmeztet, hogy az igazi mérce ezen a hétvégén, Szingapúrban következik, most lehet majd látni, hogy a fejlesztési versenyben ki hol tart, megmaradt-e az előny.
„Úgy gondolom, a bajnokság kritikus pontjához érkezünk. Hátrányból érkezünk, tudjuk, hogy nagy feladat az élre állni a konstruktőri bajnokságban. A következő futam nagyon fontos, mert ha visszatekintünk az elmúlt három versenyre, különböző körülmények befolyásolhatták a fő ellenfeleket, például a Red Bull is küszködött.”
„Az egyik ilyen körülmény a pályák leszorítóerőre vonatkozó igénye – két alacsony leszorítóerős pályán jártunk Spában és Monzában, egészen eltérő aerodinamikai csomagokat kívánnak, mint amilyet általában használunk. Most Szingapúr következik, amely viszont egy maximális leszorítóerőt kívánó pálya” – magyarázta a mérnök.
Érdemes persze hozzátenni, hogy leszorítóerő tekintetében a Hungaroring is pont ilyen, és ott Lewis Hamilton győzött, de az azóta eltelt másfél hónap óriási idő a fejlesztési versenyben, így a puding próbája valóban csak az evés lehet, ahogy a McLaren hazájában mondják.
Michael szerint ha Szingapúr utcáin is előnyben lesz a McLaren, akkor kezdhetnek igazán bizakodni, de még az esetleges Red Bull-feltámadás sem lenne katasztrófa.
„Ha Szingapúrban is olyan előnyünk lesz, mint az elmúlt két versenyen, akkor merem állítani, hogy igen erős helyzetben vagyunk a bajnoki címet tekintve, de ha a Red Bull újra gyors lesz, ott lesznek az első sorban, az sem jelenti azt, hogy már nem nyerhetünk, csak annyit, hogy jóval nehezebb lesz a dolgunk.”
Bár Monzában a címvédő Red Bull nullázott, a csapat így is vezeti a konstruktőri bajnokságot 272 ponttal, a McLaren 243 ponttal második, a Ferrari 226, a Lotus 217 ponttal áll.