Szingapúrban az évnek ebben a szakában este szinte garantáltan esik valamikor, így szinte csoda, hogy az eddig négy Szingapúri Nagydíjon egy edzés kivételével végig száraz volt a pálya. Könnyen lehet azonban, hogy most, az ötödik alkalommal már nem ússzák meg az F1-esek.
Az előrejelzések a hétvégére még az esti órákra is kimondottan meleg, 28-30 Celsius fokos időt jósolnak, a csapadéknak pedig ezúttal nagyobb a valószínűsége, mint a korábbi években. A meteorológusok számára pontosat mondani lehetetlen, de pénteken, szombaton és vasárnap is reggeltől egészen estig – azaz az F1-es tevékenységek idején is – bármikor előfordulhatnak záporok, zivatarok. Hogy milyen lenne pilóták mumusa, a villanyfényben felvert víz? Lehet, hogy ezúttal kiderül.
Ami a DRS-t illeti, más pályákkal ellentétben Szingapúrban a tavalyi tapasztalatok alapján nem változtat az FIA, a versenyen az előzési zóna ugyanott lesz, mint 2011-ben. Az egy másodperc alatti követési távolságot a 4-es kanyarnál mérik majd, és ha ez stimmel, akkor az üldözők az 5. kanyart követő hosszabb részen nyithatják a szárnyat, majd a 7-es kanyar féktávján záródik az eszköz.
A Marina Bay pályán az elmúlt években nem egyszer volt gond a kerékvetőkkel, az utcákra ideiglenesen lecsavarozott elemek meglazultak, elmozdultak, tavaly az első edzés fél óráig állt a javításuk, és egyes darabok eltávolítása miatt. A szervezők idénre módosítottak, a korábbi műanyag-gumi elemeket acélból készültekre cserélték és a korábbinál nagyobb csavarokkal rögzítik. Az FIA is jóváhagyta a módosítást.
A felügyelőszervezet a hétvégi pilóta-stewardot is megnevezte, a versenybírókat a háromszoros Le Mans-győztes, az F1-ben 2002-ben a Toyotával versenyző Allan McNish segíti majd.