A spanyol 1999-ben mutatkozott be az F1-ben versenyzett az Arrowsnál és a Jaguarnál, majd hosszú évekig a McLaren megbecsült teszt- és tartalékos pilótája volt, a wokingi csapat színeiben kilencszer állt rajhoz. 2010-ben nem kis meglepetésre a Saubernél tért vissza a pályára, de nem töltötte ki az idényt, tesztelt az akkor a sportágba belépni készülő Pirellinél, majd visszatért a McLarenhez, ahonnan aztán 2011 végén másodszorra is elbúcsúztatták.
Az F1 egyik legjobb fejlesztőjének tartott de la Rosa 2012-re a teljesen átszerveződő spanyol kiscsapathoz, a HRT-hez igazolt – rögtön két évre. A veterán természetesen csak a mezőny végében körözget az autóval, de ez sem vette el a kedvét, jövőre is folytatja.
„A következő idényben is maradok itt a HRT-nél. Tavaly kétéves szerződést írtam alá, csakis így volt értelme. Amikor csatlakoztam a csapathoz, két évet is akartam, ez volt az egyik fő feltételem, mert hosszú távú projektként tekintek erre és meggyőződésem, hogy a következő év jobb is lesz” – nyilatkozta a MotorsportTotal.comnak.
De la Rosa mellett idén a tavalyról újraigazolt Narain Karthikeyan dolgozik, és a spanyolhoz hasonlóan az indiai is többször azt mondta már, hogy maradni szeretne, azonban messze nem bízhat ebben annyira, mint a csapatvezetés által is kulcsfontosságúnak tartott társa.
A HRT idén már több edzésen pályára küldte a spanyol Dani Clost – mindannyiszor Karthikeyan autójában -, cseppet sem lenne meglepő, mi több, inkább valószínű, hogy az ifjonccal bővítenek majd a nemzeti identitást előtérbe helyező kiscsapatnál.