A Szingapúri Nagydíj időmérőjén a williamses Pastor Maldonado újra nagyot alakított, a venezuelai a második rajtkockát szerezte meg, Lewis Hamilton mellől indul majd.

Bár az út rövid az első kanyarig, a koszosabb ív pedig nem ideális a támadásra, a mclarenes azért így is tart az ütközésekre hajlamos Maldonadótól a startnál, főleg hogy tavaly Belgiumban, idén pedig Valenciában is ütköztek már.

 „Vannak érdekes figurák körülöttem, szóval nagyon óvatosnak kell lennem. Nem szeretnék az útjába kerülni, remélem, ő is ugyanígy van ezzel! De örülök Pastor sikerének. Sokat kapott már idén, pedig nyilvánvalóan tehetséges fiatalember. Öröm látni, hogy a Williams ilyen jó, remélem, hogy erős versenyük lesz. Ha a rajt jól sikerül, rendben lehetnek a dolgok” – mondta.

„Remélem, hogy tudja, bajnoki esélyesek vannak körülötte, a rajt nem mindent vagy semmit, és igyekszik majd jó eredményt hozni a csapatának – én is így versenyzek majd” – tette hozzá.

Maldonadónak tényleg vigyáznia is kell, a Belga Nagydíjon egyértelművé vált, hogy a versenybírók nagyon nem veszik jó néven, ha a rajtnál a bajnoki éllovasokat ütik ki, Romain Grosjean egy futamos eltiltással bűnhődött ezért.

A francia Szingapúrban már újra ott van a pályán, délután a 8. helyről, Mark Webber mellől startol majd. Az újságírók természetesen megkérdezték az ausztrált, hogy mit gondol a szituációról, arról, hogy pont Grosjean „jutott” neki, amire a maga szókimondó stílusában válaszolt:

F1: Hamilton és Webber sem szeretne balhét 1
F1: Hamilton és Webber sem szeretne balhét 7


„Nincs gond a sráccal! Tudja, hogy jó a jobb horgom, szóval nem akar majd az utamba kerülni. De ha nekem jön, jobb, ha felveszi a nyúlcipőt!” – viccelődött a Red Bull-os, akinek azért szintén akadt dolga a versenybírókkal szombaton.

Webbernél két ügyet is vizsgáltak: a Q1-ben feltarthatta a marussiás Timo Glockot, a Q3 végén pedig lerövidítette a pályát itt-ott. Míg az előbbi eset alól tisztázták, a második miatt megrovást kapott, a stewardok ugyanis nem veszik jó néven, ha a kvalifikáció vagy a futam végén a pilóták pályalevágással vagy leállással próbálnak trükközni az üzemanyag-mennyiséggel, azért, hogy maradjon elég a mintavételre.