Miután a csapatok, pilóták és más F1-es szereplők a rajtrácson egyperces csenddel emlékeztek a Forma-1 múlt héten elhunyt legendás orvosára, Sid Watkins professzorra, helyi idő szerint este 8-kor, száraz, 30 fokos levegő- és 29 fokos aszfalthőmérséklet mellett, villanyfényben indult a 2012-es Forma-1-es bajnokság 14. futama, a Szingapúri Nagydíj.

F1: Hamilton kiesett, Vettel győzött 1
F1: Hamilton kiesett, Vettel győzött 49


A rajtnál Lewis Hamilton simán elment, Pastor Maldonado óvatos volt, talán túlságosan is, Sebastian Vettel és Jenson Button is megelőzte, a 4. helyre esett vissza.

Az első kanyarban nagyon sokan levágták a kanyart a tülekedésben, Mark Webber, Nico Rosberg, Paul di Resta, az egyik Sauber és Toro Rosso, valamint Bruno Senna is kívülre kényszerült. A két Caterham ütközött, Heikki Kovalainen új szárnyért ment a bokszba a kör végén. Felipe Massa defektet kapott, szintén kiment, a mezőny végére esett vissza. A kanyarlevágás miatt senkit sem büntettek.

Az első körök után a sorrend Hamilton, Vettel, Button, Maldonado, Alonso, di Resta, Webber, Grosjean, Rosberg és Schumacher volt a top10-ben.

A kerékcserék gyorsan megkezdődtek, Mark Webber a 9. körre váltott szuperlágyról lágy keverékre, Vettel a 10., Alonso, Schumacher a 11., Hamilton a 12. kör végén ment ki. A mclarenes a 4. pozícióba tért vissza.

Vettel közben kiváló tempóban ment, a cseréje után Sergio Perezt, majd Kimi Räikkönent is megelőzte. A finn és Maldonado egyébként a 13. kör végén járt kint a bokszban, Button a 15. körre váltott, de a cseréje nem volt túl jó. A frissebb gumikon Maldonado és Alonso is előzte a még az első szetteken haladókat.

Miután mindenki kint járt, a pontszerző helyeken Hamilton, Vettel, Button, Maldonado, Alonso, di Resta, Webber, Rosberg, Grosjean és Schumacher sorakozott, azaz csak Rosberg és Grosjean cserélt helyet.  

F1: Hamilton kiesett, Vettel győzött 50


Az első nagy fordulatot a 23. kör hozta, a vezető Lewis Hamilton a 23. körben állt le a pályán váltóhiba miatt, félrehúzódott, kiesett a versenyből. Igen valószínű győzelmet bukott el, a bajnokságban rá váró előrelépés helyett alapos lemaradás jutott neki.

Az élmezőnyből újra Webber ment ki elsőként új gumikért, az ausztrál a 29. körben járt kint. A következő körben érkezett Maldonado és Alonso. A venezuelai csapattársához, Sennához hasonlóan szuperlágyat kapott.

Nem túl jó helyre értek vissza, Rosberg és Grosjean mögé szorultak be, nem tudták kiautózni a friss gumik jobb tempóját. Alonso támadta Maldonadót, de több kísérletben sem bírt vele.

Narain Karthikeyan a 33. körben a felüljáró alatt vágta a korlátnak a HRT-t, beküldték a biztonsági autót. A szakasz alatt Räikkönen, Vettel, Button, Rosberg, Grosjean, Maldonado is cserélt. A williamses már nem kezdte újra a versenyt, hidraulikai probléma miatt kiállásra szólította a csapat.

A safety car mögött Vettel, Button, Alonso, di Resta, Hülkenberg, Webber, Perez, Rosberg, Grosjean és Jean-Eric Vergne állt, a stratégiák egyre inkább a kétkiállásos verseny felé hajlottak.

A biztonsági autó a 38. kör végén távozott, az újrarajtolás előtt Button majdnem belerohant a felvezető Vettel autójába, amikor a német tényleg elkezdte nyomni, nem is volt közel hozzá. Webber Hülkenberget támadta sikerrel, míg Rosberg Perezt előzte.

A 39. kör újabb balesetet hozott, Michael Schumacher a tavalyi esetét ismételte: hátulról féktávon felöklelte a Perezt támadó Jean-Eric Vergne Toro Rossóját, kiestek. A biztonsági autó visszatért.

A baleset után jó néhányan újra kimentek új gumikért, már egyértelműen a verseny végéig terveztek. Petrov közben a bokszutca végén leállt, de egy kis szerelés után visszatért a pályára.

A verseny a 43. körben indult újra, a második repülő rajtnál elöl nem történt pozíciócsere, csak Räikkönen támadta Grosjeant, hátul viszont Massa és Senna lökdösődött igen rizikósan, kis híján ütköztek. A williamses volt nagyon agresszív.

A sorrend a 44. körben Vettel, Button, Alonso, di Resta, Rosberg, Grosjean, Räikkönen, Riccardo, Massa és Senna volt a top10-ben, de hátrébb ott volt a teljesen friss gumikon haladó Webber és Hülkenberg is.

F1: Hamilton kiesett, Vettel győzött 51


Massa folytatta az előretörést, a 46. körben Ricciardót is megelőzte, míg a Lotusnál Grosjeant utasították arra, hogy engedje el a gyorsabb és persze a pontokat jobban igénylő csapattársát, Räikkönent.

A Saubereknek nagyon rosszul jött a 49-50. kör, előbb Perez próbálta előzni Hülkenberget, összeakadtak, a mexikói autóján megsérült az első szárny, majd a következő körben Webber előzte meg Kobajasi Kamuit, aki ritmust vesztett, és Hülkenberg is megtámadta, megint koccanás történt, a Force India defektet is kapott.

Vettel az 52. körben rákapcsolt, igyekezett leszakítani Buttont. Mögöttük Alonso, di Resta, Rosberg, Räikkönen, Grosjean, Massa, Ricciardo és Senna volt a pontszerző helyeken 10 perccel a vége előtt – a 61 körös táv helyett a 2 órás időlimit közelített.

Webber az 55. körben vette el a 10. helyet Sennától, majd egyre közelebb került honfitársához, a testvérautó Toro Rossót vezető Ricciardóhoz.

F1: Hamilton kiesett, Vettel győzött 52


Az 59. körben lejárt a kétórás limit, Sebastian Vettelt leintették, 2011 után újra megnyerte a Szingapúri Nagydíjat. Pályafutása 24., idén mindössze második győzelmét aratta. Mögötte Jenson Button és a bajnoki éllovas Fernando Alonso ért fel a dobogóra.

A további pontszerző helyeken Paul di Resta, Nico Rsoberg, Kimi Räikkönen, Romain Grosjean, Felipe Massa, Daniel Ricciardo és Mark Webber osztozott az éjszakai futamon. Érdemes kiemelni, hogy a marussiás Timo Glock a 12. lett, ez az év végén akár a 10. helyet is jelentheti a csapatnak a konstruktőri küzdelemben.

A világbajnokság két hét múlva a Japán Nagydíjjal folytatódik.

Szingapúri Nagydíj, Marina Bay, 2012.09.23.