Az eredeti tervek szerint már 2013-ban, majd kialkudott a halasztás után 2014-ben 1,6 literes V6-os turbómotorok váltják a 2006 óta használt 2,4 literes V8-asokat a Forma-1-ben. A Renault, a Mercedes és a Ferrari már a tesztpadokon vizsgálja az új erőforrásokat, de az F1 uraként emlegetett Bernie Ecclestone szerint feleslegesen.
Az angol az indiai Hindustan Timesnak adott interjújában beszélt arról, hogy ő a szó szoros értelmében hallani sem akar az új motorokról.
„Nemrég Maranellóban meghallgattam a régi és az új motort is, és még maga Luca di Montezemolo (Ferrari-elnök) is azt mondta, hogy az új borzalmasan szól, neki sem tetszik. Szerintem Jean Todt (FIA-elnök) ejteni fogja. Úgy gondolom, Luca szerint is el kellene halasztani 2-3 évvel a bevezetést. Szerintem ésszerű lenne ejteni az egészet és maradni a jól bevált mostaninál. Sokkal olcsóbb, mint az új, csak nagyjából 30 százalékába kerül” – magyarázta.
A kisember hangsúlyozta, hogy igazából nem Jean Todtot hibáztatja a szerinte felesleges reform miatt, még az előd, Max Mosley sara az újítás:
„Szerintem az FIA a hibás a hülye új motorszabvány miatt. De nem Todt hibája ez, ezt még Mosley kezdeményezte és elszaladt vele a ló. Todt igazán nem piszkál minket, utazgat a világban, körbelátogatja a különböző tagszövetségeket, a Forma-1-et nem nagyon zavarja.”
Az új motorok hangja miatt az F1-es pályák, versenyszervezők is előre tiltakoztak, sőt a sportág bojkottjával fenyegetőztek. Az idénre közös szervezetbe tömörült (FOPA) versenyszervezők szószólója, az Ausztrál Nagydíj főnökeként ismert Ron Walker természetesen szintén Ecclestone oldalán áll a kérdésben:
„A versenyszervezők meg lennének döbbenve, ha tényleg be akarnák vezetni az új motorokat, főképp, hogy semmi sem garantálja, hogy ugyanolyan lesz a hangjuk. A pályák mind támogatni fogják Bernie-t abban, hogy megmaradjanak a régi motorok, hiszen ez pénzügyileg is komoly megtakarítást jelentene a sportágnak.”
Az említett motorszállítók persze már így is tízmilliókat öltek a fejlesztésbe.