Ugyan a versenyek rendezési díjaiból nem szívesen enged, ahogy a csapatoknak sem kíván nagyobb szeletet adni a Forma-1 bevételeiből, azért ha nem az ő zsebére megy, akkor az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-nak is tetszik a megszorítás.

A hétvégén a 2014-re bevezetni tervezett új, 1,6 literes V6-os turbómotorok ejtését szorgalmazta, mondván, hogy pocsék a hangjuk és sokba is kerülnek, most pedig a csapatok többsége által kívánt, a kiadásokat korlátozó költségplafon bevezetéséről beszél.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) akkori elnöke, Max Mosley még 2009-ben állt elő azzal, hogy a pilóták és csapatvezetők fizetéseinek kivételével a csapatok kiadásait egy konkrét felső határban maximalizálhatnák, ez akkor majdnem a Forma-1 széteséséhez vezetett.

A csapatok végül alternatív megoldásként egymás között hoztak létre egy egyezményt, az ún. RRA-t, de a kiadáscsökkentési program végrehajtása nehezen volt ellenőrizhető, ez feszültségekhez vezetett, így a Red Bull-csapatok kivételével mindannyian azt kérték, hogy egy, az RRA-hoz hasonló rendelkezés kerüljön be a hivatalos szabályokba. Sokan a pár éve még szentségtörésnek számító kiadási plafon bevezetését is felvetették.

Ezt ragadta meg most Ecclestone, és ki tudja miért – a kis angol olyan, mint Piszkos Fred, mindig kavarja, mindig kavarja – még egy lépéssel tovább is menne, teljes körű plafont javasol.

„Erre haladnak a csapatok, megoldható. Szerintem kellene egy felső határ, ami lefedné a csapatok teljes F1-es kiadásait, beleértve a pilótafizetéseket is. Legyen egy  konkrét összeg, amit aztán el lehet költeni az autóra vagy a pilótákra, ha nem sajnálják. Ha nagyobb motorhome-ot akarnak, azt is lehet nyugodtan, a lényeg, hogy csökkentsük a rendelkezésre álló pénz jelentőségét a versenyképesség szempontjából.”

„A kezdő csapatnak nem lenne szabad nagy hátrányban lennie ahhoz képest, ahol órási a keret” – mondta a brit Expressnek, hozzátéve, hogy a régi, 40 millió fontos plafont azért túl alacsonyak találta. „A Max által javasolt plafon még a motorokra sem lett volna elég.”

A kérdésre, hogy az ilyen jellegű, a versenyképességet egyenlősíteni kívánó korlátozás nem uniformizálná-e a Forma-1-et annyira, hogy tulajdonképpen a GP2 szintjére süllyedne, a kisember sietett leszögezni, hogy „egyáltalán nem” támogatná az egyenautókat.