Prost 16 év után vezetett aktuális F1-est 1
Prost 16 év után vezetett aktuális F1-est 15 1985, ’86, ’89 és ’93 világbajnoka, Alain Prost utolsó bajnoki címe megnyerése után végleg felhagyott az F1-es versenyzéssel, és bár 1997 és 2001 között saját csapatot is működtetett, aktuális versenyautót utoljára 1996-ban vezetett, akkor a McLaren járgányát tesztelte.

A Professzor most, 16 évvel később újra korszerű F1-esbe ült, a World Series by Renault hétvégi, a franciaországi Paul Ricard pályán tartott fordulóján a Red Bull 2010-es járgányát, az RB6-ost próbálta ki, amikor a 2010-es Renault R30-ast vezető Lotus-tartalékos Jerome D’Ambrosióval együtt demókörökkel szórakoztatta a közönséget.

A Renault nagyköveteként is dolgozó 57 éves Prost előbb szombat este melegített néhány körrel, majd vasárnap délelőtt futott neki komolyabban. Bár nem nyomta 100 százalékosan, így is nagyon tanulságosnak találta a próbát:

„10 napja szólt a Renault, hogy van ez a lehetőség, ha érdekel. Előtte nem is gondoltam, hogy ez lehetséges. Korábban több csapattal is lett volna alkalmam, de nem akartam, mostanában viszont azon gondolkodtam, hogy talán nem lenne rossz megtudni, milyen is egy modern Forma-1-es autó.”

„Tudtam, hogy őrültség lenne a teljesítményre hajtani, de így is elég jól meg tudtam tapasztalni, milyen a modern F1. Nincs olyan nagy különbség, csak másképp kell használni ugyanazokat az eszközöket. Az autó elég merev, de csak hozzá kell szokni. Ha az ember nem vezet modern F1-est, nem is tudja összehasonlítani a régiekkel. Nagyon kellemes volt, nagyszerű lehetőség, igazán élveztem!” – mondta az egykori Renault-, McLaren-, Ferrari- és Williams-pilóta.

Lehetséges, hogy a mostani bemutató után a Professzor hamarosan újra autóba ül: a turbókorszakot nagyjából végigversenyző legenda a Renault új 1,6 literes V6-os turbómotorjainak fejlesztésében is szerepet kaphat – már ha nem ejtik a 2014-es bevezetést… 

„Tényleg hasznos volt egy modern F1-est vezetni és két hónapon belül talán újra lesz lehetőségem rá már az új motorral. Nem lenne rossz élmény. Érdekelnek az F1-be érkező új motorok, ezen dolgozom majd a Renault-val, ez az új célunk” – utalt a leendő tesztelői szerepre.