A Lotus ugyan nem olyan eredményes mostanában, mint a nyári szünet előtt, de a csapat technikai igazgatója szerint nincs ok a pánikra, James Allison bízik a fejlesztésekben, még ha legutóbb, Szingapúrban nem is jött ki a lépés.

„Nem egyetlen oka volt annak, hogy alulteljesítettünk Szingapúrban. Az első ok, hogy pénteken nem végeztünk valami jó munkát az alapbeállításokkal, ezért szombat délelőttig eltartott, hogy nagyjából elérjük a kívánt szintet, ezzel pedig lemaradtunk. Másrészt a Szingapúrba vitt fejlesztéseink némelyike nem vált be, így vissza kellett térnünk egy régebbi konfigurációhoz. Közben az ellenfelek többsége előrébb lépett. Aztán a kulcsfontosságú időmérőn egyik pilótánknak sem jött össze egy jó kör, amikor kellett, ha pedig a rajtrácson hátrébb vagyunk, akkor nagyjából ott is maradunk egy ilyen szűk utcai pályán” – magyarázta a bizonyítványt a mérnök, aki azért sietett kifejteni, hogy összességében elég jó munkát szoktak végezni a fejlesztésekkel.

„A gyárban alkalmazott szimulációs módszereink jók, a fejlesztéseink 70-80 százaléka kapásból működik, amikor felkerül az autóra. De az eleinte gyermekbetegségekkel küszködő újítások nagy része is beválik végül második nekifutásra. Azonban kijelölt tesztpálya híján nagyon sok változó van. Lehet, hogy a pilótáknak nem jön össze egy tiszta kör, a pálya tapadása folyamatosan változik, és gumikból sincs mindig friss szett minden pályára lépésnél, így nincs biztos alap az összehasonlításra. Ezek a tényezők megzavarhatják az új elemek kiértékelését, így ha gond van, elővigyázatosságból legtöbbször inkább levesszük őket és egy későbbi, megfelelőbb alkalommal másodszor is próbálkozunk.”

A „szögletes”, gáz-fék-gáz-fék jellegű Szingapúr után egy homlokegyenest más,  gyors, egymásba fűződő kanyarokból és egyenesekből álló pályára érkezik az F1 a hétvégén, Allison reméli, hogy Szuzuka kedvez majd a Lotusnak.

„Sokféle tempójú kanyarral tűzdelt pálya, van jó néhány gyors, amolyan silverstone-i fajta is – főképp az 1. kanyar, as S-ek és a 130R. Az ilyen szakaszok eddig feküdtek az autónknak, de a verseny kiélezett, és ahogy láthattuk, a jó hétvégéhez tényleg nagyon fontos, hogy rögtön jó lendülettel kezdjünk.”

Hat futammal a vége előtt a Lotus a konstruktőri bajnokság 4. helyén áll, 14 pontra a közvetlen „szomszéd”, a Ferrari és 66-ra az éllovas Red Bull mögött. Az olaszok elkapása még reális cél.

„14 verseny lezajlott, és mostanában volt pár eredményünk, amelyek miatt a Ferrari egy kis előnyt szerzett. Minden hétvégén erős és elszánt ellenfelekkel kell szembeszállnunk, akik nem haboznak odavágni, ha mi botlunk, de a sportág szépsége, hogy a lehetőség mindig ott van előttünk is. Minden hétvégén ott a lehetőség a javításra, és szerencsére van még néhány újításunk, ami jobbá teheti az autót a maradék versenyeken. A még megszerezhető pontok tekintetében a Ferrari előnye kicsi, a cél a következő hat versenyen az lesz, hogy megelőzzük őket és hogy Kimit is olyan helyzetbe hozzuk, hogy vissza tudjon zárkózni!”