A legtöbb forrás egyetért abban, hogy Schumacher az ejtését tulajdonképpen önmagának köszönheti, ugyanis a hétszeres világbajnok túl sokáig halogatta az esetleges hosszabbításról szóló döntést. Vannak, akik ezzel együtt övön aluli ütésként, rideg, számító lépésként értékelik a 43 éves versenyző menesztését, de a Mercedes motorsport-igazgatója, Norbert Haug hangsúlyozza, hogy nem bántak tisztességtelenül Schumacherrel:
„Michaelnek hosszú ideje volt a megfontolásra, de nem volt benne biztos, hogy folytatni akarja” – mondta Haug. Az Auto Motor und Sportban megjelent felvetésre, miszerint nem is akarták megtartani, ugyanis Hamilton mellett a végül a McLarenhez szerződő Sergio Perez is előbb szerepelt a listájukon, a szakember így reagált: „Michaelt tájékoztattuk róla, hogy a csapatnak alternatívák után kell néznie, végig tájékoztattuk őt, ő pedig elfogadta ezt.”
Schumacher elengedése kapcsán az anyacég Daimler és egyben a Mercedes márka első számú vezetője, Dieter Zetsche sem maradhatott néma, ő a Bildnek nyilatkozott. A cégvezér kiemelte, hogy a stuttgarti márka 2010 óta tartó viszonylagos sikertelensége – 53 futam alatt négy 3. hely és egy futamgyőzelem – semmiképp sem róható fel a veteránnak.
„Michael Schumacher neve talán túl nagy elvárásokat gerjesztett a visszatérését illetően. De a döntésünk napján felhívtam őt, beszéltem vele, igazán jó beszélgetés volt” – szögezte le. „Tény, hogy nem nyert velünk futamot, de három évet töltöttünk együtt, amit én nagyon élveztem. Michael Schumacher segített nekünk egy fiatal csapat építésében, három szép évünk volt együtt. Sajnos a dobogó legfelső fokáig nem jutottunk együtt, de kezdettől fogva három évről volt szó.”
„Az elmúlt három év túlnyomó egyik pilótánk sem volt képes győzni. A motorok tekintetében az élen vagyunk, de a kasztnival nem, szóval óriási hiba lenne Nico Rosberget vagy Michael Schumachert hibáztatni ezért.”
Zetsche önmagának valamelyest ellentmondva arról is beszélt, hogy szerinte még Schumacher is lehet sikeres, ha esetleg folytatja a versenyzést, de a Mercedesnél távlatosan kellett gondolkodni a pilótát illetően.
„A csapat tárgyalt a részvényesekkel az alternatívákról és úgy döntöttünk, hogy közép és hosszú távon kell gondolkodnunk. De Juan Manuel Fangio is 46 évesen nyerte az utolsó bajnoki címét, egyes képességek az életkorral még javulhatnak is.”