F1: Újabb szárnybotrány jön? 1
Az F1-ben a 2010-es idény második felében merült fel, hogy a Red Bull (és a Ferrari) a szabályokat valahogyan kijátszva a megengedettnél nagyobb mértékben hajló-konyuló első szárnyakkal versenyez, amelyek természetesen előnyt jelentenek a leszorítóerő tekintetében. A leghangosabban a McLaren kifogásolta a vélt szabálytalankodást.

A Red Bull szárnyai a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) eredeti, majd a később megszigorított műszaki ellenőrzéseken is rendere átmentek, és bár még tavaly is lehetett hallani a hajlékony szárnyakról, végül elhalt a téma.

Most, a Japán Nagydíj előtt azonban újjáéledt a kérdés, igaz, a szerepeket újraosztották. A német Auto Motor und Sport arról ír, hogy a McLaren a tartópillérekkel ügyeskedve olyan első szárnyat fejlesztett ki, amely menet közben hossztengelye körül elcsavarodva hajlik a megengedettnél jobban – a legfürgébb másoló pedig a Red Bull, a címvédők Szingapúrban vetették be a saját változatukat, amely állítólag még a wokingi változatnál is jobban csavarodik.
 
A német szaklap szerint a trükköt a Ferrari vette észtre és vitte az FIA elé, állítólag már „több egyeztetés” is lezajlott a McLarennel ezt illetően, a felügyelőszervezet pedig kiemelten figyeli majd a gyanúsnak tartott aerodinamikai elemeket Szuzukában. Ha igazoltnak látják a gyanút, újfajta, torziós tesztet is bevezethetnek.

A McLaren főnöke, Martin Whitmarsh azt állította, hogy semmilyen megbeszélést nem folytattak az FIA-val az ügyben, az angol csapatvezető tulajdonképpen nem is tud „ügyről”.

„Az én tudomásom szerint ezzel kapcsolatban nem volt megbeszélés. Ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem történt ilyen, de azért valószínűleg tudnék róla. A szabályok szerint az aerodinamikai elemeknek merevnek kell lenniük, de természetesen egyetlen szárny, légterelő felület sem tökéletesen merev.”

„Időről időre felmerülnek ilyen kérdések, adódnak nézeteltérések a csapatok között, de nem látok semmilyen gondot a McLaren számára ezt illetően, nem hiszem, hogy ebből bármi bajunk származhat” – magyarázta a csapat szokásos, futam előtti szerdai telekonferenciáján.

„Úgy gondolom, hogy az FIA műszaki részlegének ébernek kell maradnia, mindig tesztelnie kell az első és hátsó szárnyakat, nemcsak azért, hogy biztos legyen, mindenki tartja magát az előírásokhoz, hanem azért is, hogy egyes csapatok ne tudják megkerülni a szabályok szellemét valami ravasz megoldással. Az FIA időnként elbeszélget azokkal csapatokkal, amelyektől korrekciót vár, de mi jelenleg nem vagyunk ilyen helyzetben, nincs tudomásom ilyenről, és nem is hiszem, hogy ez bármilyen tekintetben befolyásolhatná a bajnokságot.”