Néhány nappal ezelőtt még a Jelawatnak keresztelt tájfun tombolt Japán déli és középső részén, de úgy tűnik, a Forma-1 megússza szárazon, a jó hétvégét fogta ki a sportág.
Korábban jó néhányszor volt már ítéletidő, özönvíz a Japán Nagydíjon, legutóbb két éve kellett vasárnapra halasztani a kvalifikációt a szakadó eső miatt, most azonban száraz, nagyrészt napos, 25-26 Celsius fokos viszonyok várhatók mindhárom napon.
Pedig készültek a japán pályán, az idei versenyre a 7. kanyartól egészen a kör végi sikánig újraaszfaltozták az egészet és ezzel együtt a vízelvezető-rendszert is felújították, hatékonyabbá tették – igaz, valószínűleg senki nem bánja, hogy nem kell élesben kipróbálni az eredményt.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Szuzukában nagyjából megtartja a tavaly kipróbált DRS-zónát, amely most is a célegyenesen fekszik majd, igaz, 20 méterrel rövidebb lesz, mint 2011-ben. Az egy másodperc alatti követési távolságot a sikán előtt 50 méterrel mérik majd.
Az FIA a versenybírókat segítő pilótastewardot is megnevezte, a Japán Nagydíjon az egykori Toleman-, Renault-, Arrows- és Lotus-pilóta, a Brit Autóversenyzői Klub elnöke, Derek Warwick adja majd szakértelmét a döntésekhez. Warick az elmúlt két évben már három korábbi futamon is vállalta ezt a szerepet.