Az autókra új első szárnyak és diffúzorok kerültek Szuzukában, és délelőtt kipróbálták a már régóta fejlesztgetett dupla DRS-t is, de a tapasztalatok alapján továbbra sem vetik be élesben. A munkát nehezítette, hogy a második edzésen Kimi Räikkönen autójában meghibásodott a KERS, így jelentős időt veszítettek. Romain Grosjean a 6. időt szállította délután.
„Kimi autójával nehéz napunk volt, de azért így is viszonylag sokat végeztünk. Délelőtt kipróbáltuk az eszközt (a dupla DRS-t) de nem sikerült hatékonyan működtetnünk, ezért a hétvége további részében már nem használjuk. Romain délelőtt alulkormányzottsággal küszködött, és mire ezt sikerült kijavítanunk, a gumik már túl voltak a csúcsformájukon. Délután, jobb beállításokkal már látszott, hogy azért van tempó az E20-asban. A lágy és a kemény gumin is rendben vagyunk, kevés és több benzinnel is, úgy gondoljuk, az időmérő előtt még többet is kihozhatunk az autóból” – magyarázta Allison.
Räikkönen a tőle megszokott hangnemben értékelt:
„A KERS hibája miatt nem mentem sokat, de legalább ma történt és sikerült kijavítani. Ez nem volt épp ideális a beállítások megtalálását illetően, de az ilyesmivel nem lehet mit kezdeni. Szuzukában amúgy se a legkönnyebb behangolni az autót, de azért ott van még a holnapi edzés az időmérő előtt. Azt hiszem, most megvan a lehetőség, hogy közelebb legyünk az elejéhez, mint az elmúlt pár futamon.”