A Lotus már a július közepi Német Nagydíj első edzésén pályára küldte a Mercedes által inspirált dupla DRS-ét és a fejlesztést annak ellenére is folytatták, hogy a megoldás használata 2013-ra tilos lesz.
A kísérletezést tovább folytatták, de néhányszor az időjárás, máskor az aktuális pálya jellege nem engedte az előrelépést, és miután legutóbb, a szuzukai edzésen sem hozott jó eredményeket a csapat által csak „az eszköz”-ként emlegetett fejlesztés, jó időre ejtik is.
„Nem alakult a legjobban a rendszer bevetése. A szabadedzések korlátozott tesztelési lehetőségei miatt jóval nehezebbnek bizonyult az átállás, mint vártam” – mondta a Lotus technikai főnöke, James Allison. „Egy időre félretesszük, gondolkodunk rajta, és valószínűleg az abu-dzabi ifjoncteszten vesszük elő újra, amikor szisztematikusan kísérletezhetünk vele.”
A dupla-DRS ejtésével a Lotus új fejlesztési irányba indul, az ún. Coanda-kipufogóra fekszik rá. A tavaly használt befújt diffúzorhoz hasonló, bár korlátozottabb eredményt jelentő kipufogó-kialakítást a McLaren, a Ferrari és a Sauber már az év eleje óta használja, a Mercedes a magny-cours-i teszt után Szingapúrban küldte pályára, a Williams pedig a szuzukai első edzésen tesztelte Pastor Maldonado autóján. A Lotus Koreában veti be a maga változatát.
„Az E20-as bemutatása óta folyamatosan dolgoztunk a Coanda-kipufogón a szélcsatornában. Mivel úgy látjuk, hogy hatékonyabb, mint a mostani rendszerünk, világos, hogy alkalmaznunk kell” – szögezte le Allison, hozzátéve, hogy a váltás azért komoly átalakítást kíván, egyebek mellett például hőállóvá kell tenni az autó hátsó részét. „Mindent egybevetve azért inkább csak nagy és nem óriási kihívás.”