F1: Räikkönen lesz a kísérleti nyúl 1
F1: Räikkönen lesz a kísérleti nyúl 49

A Lotus hosszas kísérletezés után ejtette a dupla DRS bevetését, de a Koreai Nagydíj hétvégéjére más jelentős újítással érkezett: az enstone-i csapat is pályára küldi a központban már év eleje óta fejlesztett, a McLaren, a Sauber, a Ferrari és a Mercedes által már alkalmazott Coanda-kipufogót.
Az első két jongami edzésen Kimi Räikkönen autóján vizsgálták a fejlesztést, a technikai igazgató szerint ígéretes eredményekkel, a finn járgányán valószínűleg rajta is hagyják az új elemet:
„Elégedettek vagyunk az új kipufogó nyújtotta teljesítménnyel, most az esetleges megbízhatósági kockázatait kell még felmérnünk, hiszen a kipufogógázok egészen másfelé áramlanak, mint eddig. De az első benyomások mindenképp jók, Kiminél valószínűleg megtartjuk az egész hétvégére” – mondta James Allison, hozzátéve, hogy még javulást várnak szombaton.
„Mindkét pilótánk gyorsan megtanulta a pályát ma. Romain túlkormányzottságra panaszkodott egy kicsit, Kiminél pedig még van játéktér a beállításokkal, főképp, hogy egyre többet tudunk meg az új kipufogóról. Mindketten elégedettek voltak a megtankolt egyensúllyal és a gumikopás is elfogadható volt, szóval egész termékeny napunk volt.” 
Ahogy Allison említette, Räikkönen és Grosjean is első ízben vezetett Jongamban, mindkettejüknek tetszett a helyszín. 
„A pálya rendben van. Néhol meglepően huplis, de egészen más, mint a többi helyszín. A kipufogóról nehéz lenne beszélnem, mielőtt leülünk a mérnökökkel és átnézzük az adatokat. De igyekszünk még javítani az autón holnapra, mert nem volt egészen kezes, nehéz volt jó kört összerakni. Meglátjuk, sikerül-e eltalálnunk és ott lehetünk-e a top5-ben az időmérőn!” – mondta Räikkönen.
Grosjean így összegezte a pénteket: „Nem volt könnyű nap, szerintem lesz még dolgunk az autóval, hogy ki tudjuk hozni a maximumot a gumikból, szóval fontos lesz a holnap délelőtt. A pálya érdekes, de nem volt nehéz megtanulni. A legtrükkösebb rész a 11-es és 12-es kanyar, nem könnyű jól elcsípni, de azért nem olyan nehéz. Pozitívum, hogy bőven volt idő a pálya kiismerésére és sok adatot is gyűjtöttünk, remélhetőleg az esti elemzésük után az időmérőre javulunk majd!”