Száraz, szürkés, a korábbi napoknál egy kicsit hűvösebb (21 fokos levegő- és 27 fokos aszfalthőmérséklet) időben kezdődött a 2012-es Forma-1-es világbajnokság 16. versenye, a Koreai Nagydíj a jongami pályán.
Az első sorból a két Red Bull-os, Mark Webber és Sebastian Vettel indult, mögöttük Lewis Hamilton és a bajnoki éllovas Fernando Alonso várta a startot.
A lámpák elalvása után Vettel már az első kanyarban Webber előtt fordult, Alonso Hamiltont előzte sikeresen a 2. kanyarból kijövet. Az. 5. helyről kezdő Kimi Räikkönen is ott volt a sűrűjében a hosszú egyenes végén, de végül nem nyert pozíciót, sőt, Felipe Massa is elé került.
Az egyenes végén Nico Rosberg, Kobajasi Kamui és Jenson Button egymás mellett érkezett a 3. kanyarba, a sauberes japán a féktávon a szendvicsben ráfutott a McLarenre és a Mercedes is megsérült. Button és Rosberg kiesett, Kobajasinak a bokszba kellett mennie. Később a japán a történtek miatt még egyszer kiment, áthajtásos büntetést kapott.
Az első körös helyezkedések után a top10 sorrendje a következő volt: Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Massa, Räikkönen, Hülkenberg, Grosjean, Perez és Schumacher volt.
A DRS-t a 10. körig nem lehetett használni, ugyanis épp a kijelölt zónában lengették a sárga zászlókat, Rosberg pálya szélén álló Mercedese miatt. Az élmezőnyben addigra csak Massa és Räikkönen, valamint Hülkenberg, Grosjean és Perez között volt 1 másodperc körüli különbség, a többiek távolabb voltak.
A 14-15. körben megindult az élmezőny első kerékcsere-hulláma, Hamilton, Hülkenberg, Grosjean, Webber, Massa, Räikkönen is lágyra cserélte a szuperlágyakat, a vezető Vettel és Alonso a 16. körre váltott.
Alonso Perez mellé ért vissza a pályára, hátsó egyenesen egészen a féktávig együtt haladtak, de a ferraris került ki győztesen a párbajból. Hamiltoné lett a nevető harmadik szerepe, ugyanis a 3. kanyarban már beszúrt Perez mellé, majd a következő egyenesen el is ment a mexikói mellett.
Perezt aztán Massa és Räikkönen is elkapta, ő a más gumistratégia miatt viszonylag védtelen volt, az elnyújtott, lágyas első etap nem igazán működött, a 18. köre végén cserélnie is kellett.
A top10-ben Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Massa, Räikkönen, Hülkenberg, Grosjean, az egyedüliként még első szettjén haladó Maldonado és Ricciardo állt a 20. körben.
A sorrend a következő körben változott, Massa megelőzte a lendületet vesztő Hamiltont a DRS-zónában. Maldonado a 21. kör végén ment ki a bokszba, ezzel Schumacher lépett előre az utolsó pontszerző helyre.
Hamiltont Räikkönen is támadni kezdte, a 24. körben el is kapta a küszködő mclarenest, aki viszont nem hagyta magát, visszaelőzött, folytatódott a csiki-csuki.
Hátrébb Schumacher volt lassú, Jean-Eric Vergne megelőzte, kitolta a pontszerző helyről, a francia saját csapattársa, Ricciardo mögé lépett fel.
Hamilton a 27. körre kiment a bokszba, a verseny félpontjánál lágy keveréket kapott – a mclarenes számára a kétkiállásos stratégia nem volt tartható, de másoknál is a vártnál jobban fogytak a gumik. A 32. körben Grosjean, a 33.-ban Webber és Hülkenberg is kint járt.
Alonso (és Perez) a 34. kör végén járt kint, majd Vettelt, Massát, Räikkönent és Ricciardót is kihívták. Az utolsó etapra természetesen mindenki újra lágy keveréket kapott.
Az élmenők bokszlátogatásai után Vettel továbbra is vezetett, mögötte Webber, majd Alonso, aki azonban kimondottan lassú volt, Massa teljesen a nyakán autózott, de a bajnokság érdekei miatt nem előzhetett, a csapat kérte is a brazilt, hogy vegyen vissza.
A két Red Bull és Ferrari mögött Räikkönen, Hamilton, Grosjean, Hülkenberg, Ricciardo és Vergne haladt. A 39/40. körben Grosjean támadta Hamiltont, de a győztes Hülkenberg lett, a hármas csatában kiváló helyzetfelismeréssel mindkettejüket megelőzte.
A megelőző körökben Schumacher sorsa lett egyre sanyarúbb: Paul di Resta megelőzte, majd Sergio Perez is maga mögé utasította a visszavonulásra készülő veteránt, a hétszeres bajnok a 13. helyre csúszott vissza.
Hamilton a 43. körben ment ki a harmadik kiállására, a hajrára szuperlágyat kapott. A kérdés az volt, mások végigmennek-e három garnitúrával vagy nekik is meg kell ejteni még egy kerékcserét. A mclarenes a friss szuperlágyakon pár kör után támadta a 9. helyen haladó Vergne-t, a Toro Rosso ifjonca keményen, de szépen védte a pozícióját.
5-6 körrel a vége előtt a Red Bullok gumijai egyre inkább kopni kezdtek, a 3-4. helyen álló két Ferrari gyorsabb volt náluk. Az 50. körben Alonso 3,8, Massa 7,1 másodpercre volt Webbertől.
Öt körrel a leintés előtt Vettel, Webber, Alonso, Massa, Räikkönen, Hülkenberg, Grosjean, Ricciardo, Vergne és Hamilton állt a top10-ben, de a gumik állapota miatt semmit nem lehetett biztosra venni. Az 52. körben a két Toro Rosso helyet is cserélt, Hamilton ezután Ricciardót üldözte tovább.
A pályán több helyen is felszakadozott az aszfaltcsík melletti műfű, amiből aztán Hamilton autójára akadt fel egy jó kétméteres darab, a mclarenesnek nagy lobogó zöld textildarabbal kellett vezetnie.
A Red Bullnál ugyan nagyon izgultak az utolsó körökben a gumik miatt, de végül Vettel és Webber is beért, a csapat kettős győzelmet aratott a Koreai Nagydíjon. A címvédő idén negyedszerre, sorozatban harmadik alkalommal nyert. A Red Bull-os 25. Forma-1-es futamgyőzelmét szerezte.
A sikerrel Vettel átvette a vezetést a bajnokságban, a harmadik helyen beérő Alonso hatpontos hátrányba került. A negyedik az igen versenyképes Massa lett.
A további pontszerző helyeken Räikkönen, Hülkenberg, Grosjean, Vergne, Ricciardo és az autóval együtt a műfüvet is célba juttató Hamilton ért be.
A világbajnokság két hét múlva az Indiai Nagydíjjal folytatódik.
Koreai Nagydíj, Jongam, 2012.10.14.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Sebastian Vettel
- Red Bull Racing
- 1:36:28,651
- 55
- 2
- Mark Webber
- Red Bull Racing
- + 8,2
- 55
- 3
- Fernando Alonso
- Scuderia Ferrari
- + 13,9
- 55
- 4
- Felipe Massa
- Scuderia Ferrari
- + 20,1
- 55
- 5
- Kimi Räikkönen
- Lotus F1 Team
- + 36,7
- 55
- 6
- Nico Hülkenberg
- Sahara Force India
- + 45,3
- 55
- 7
- Romain Grosjean
- Lotus F1 Team
- + 54,8
- 55
- 8
- Jean Eric Vergne
- Scuderia Toro Rosso
- + 1:09,5
- 55
- 9
- Daniel Ricciardo
- Scuderia Toro Rosso
- + 1:11,7
- 55
- 10
- Lewis Hamilton
- Vodafone McLaren Mercedes
- + 1:19,6
- 55
- 11
- Sergio Perez
- Sauber
- + 1:20,0
- 55
- 12
- Paul di Resta
- Sahara Force India
- + 1:24,4
- 55
- 13
- Michael Schumacher
- Mercedes AMG Petronas
- + 1:29,2
- 55
- 14
- Pastor Maldonado
- Williams F1 Team
- + 1:34,9
- 55
- 15
- Bruno Senna
- Williams F1 Team
- + 1:36,9
- 55
- 16
- Vitalij Petrov
- Caterham F1 Team
- + 1 kör
- 54
- 17
- Heikki Kovalainen
- Caterham F1 Team
- + 1 kör
- 54
- 18
- Timo Glock
- Marussia F1 Team
- + 1 kör
- 54
- 19
- Charles Pic
- Marussia F1 Team
- + 2 kör
- 53
- 20
- Narain Karthikeyan
- HRT F1 Team
- + 2 kör
- 53
- 21
- Pedro de la Rosa
- HRT F1 Team
- kiesett
- 17
- 22
- Kamui Kobajasi
- Sauber
- kiesett
- 17
- 23
- Nico Rosberg
- Mercedes AMG Petronas
- kiesett
- 0
- 24
- Jenson Button
- Vodafone McLaren Mercedes
- kiesett
- 0
- Legjobb kör: 1:42,037 Mark Webber