Négy évnyi spekulációk, tervezés után India tavaly lépett be a Forma-1-es világbajnokságba, de a hazai favorit kérdése már a bemutatkozás évében is kissé bajos volt. A Caterham (Team Lotus) nem adott versenyzési lehetőséget tesztelőjének, Karun Chandhoknak, a HRT pedig a kispadról hívta vissza Narain Karthikeyant a hétvégére, aki még júliusban adta át az autót a Red Bull által befizetett Daniel Ricciardónak.
Karthikeyan idén is ott lesz a rajtrácson a HRT-ben, de nagyon úgy tűnik, hogy az ezen a hétvégén rendezendő második Indiai Nagydíj jó időre az utolsó lesz, amikor hazai pilóta versenyez.
A HRT a vártnál jóval kisebb szponzori támogatást hozó 35 éves pilótát szinte biztosan ejti az év végén, a helyére a pénzes és tehetségben is legalább az ő szintjét hozó Dani Clos, Ma Csing-Hua, Giedo van der Garde vagy Jaime Alguersuari esélyes.
Ha hinni lehet a híreknek, Karthikeyan nem is számít az F1-es folytatásra, már az amerikai IndyCarban keres tesztlehetőséget. A HRT ejteni fogja, a Force Indiánál pedig már évekkel ezelőtt kijelentette a főnök, Vijay Mallya, hogy sem Chandhokot, sem Karthikeyant nem tartja elég versenyképesnek, az állampolgárságuk nem elég az alkalmazáshoz. Karthikeyan igazságtalannak érzi a helyzetet:
„Igazán tetszene a (Force Indiá-s) lehetőség, hiszen egyértelműen bizonyítottam, hogy megvan a tempóm ahhoz, hogy előrébb is lehetőséget érdemeljek. De ezzel együtt nekik megvannak a saját terveik, szóval én csak az idei szezon hajrájára koncentrálok” – mondta az Indian Expressnek a hazai verseny előtt.
Karthikeyan persze a HRT-nél is maradna, ha lehet, bár ő maga is látja, hogy a puszta eredmények alapján kevés az esély.
„Pillanatnyilag szívesen maradnék a HRT-nél 2013-ra is, hiszen a normális infrastrukturális háttérrel most már jelentős előrelépést várhatunk. Szerintem az idény után, télen dől majd el a dolog. A csapat egyértelműen folyamatosan javult Ausztrália óta, igaz, szerettünk volna még néhány tizeddel többet látni, hogy rendszeresen küzdhessünk a Marussiával a versenyen is, nem csak az időmérőn.”
„Ami konkrétan engem illet, az európai futamok első edzéseinek kihagyása nem segített, ahogy a műszaki hibák sem. De az évem második fele erős volt eddig, hoztam, vagy túl is szárnyaltam a csapattársam (Pedro de la Rosa) szintjét az időmérőkön, szóval a tempó tekintetében elégedett vagyok magammal. Japánban és Koreában is ismételhettem volna, de a technika ördöge közbeszólt, szóval kicsit peches is vagyok.”
Az idén már a Le Mans-szériára épülő hosszú távú világbajnokságban (WEC) versenyző Chandhok és Karthikeyan valószínű eltűnése után nem igen marad komolyan vehető, F1-re alkalmas indiai pilóta, talán csak a svájci állampolgárságú, de indiai gyökerekkel rendelkező Neel Jani (korábbi A1GP- és GP2-pilóta, idén szintén a WEC-ben vett részt) és az idei Forma-2-es bajnok, a szintén „csak” származási szempontból indiai (és olasz), de angol születésű és brit licenccel versenyző Luciano Bacheta jöhetne szóba, azonban ők is igen messze vannak a száguldó cirkusztól.