Nemrég röppent fel, hogy a Forma-1-ből 2008 végén távozott Honda a sportágba való visszatérést fontolgatja, a japán gyártó számára ugyanis vonzó lehet a 2014-ben érkező 1,6 literes turbós V6-os motorszabvány.
A Racecar Engineering japán forrásokra hivatkozva arról ír, hogy a Hondánál már meg is tervezték az új motort, 2014 után akár gyártásba is foghatnak. Igaz, a szaklap hozzáteszi, hogy a tervezési-fejlesztési tevékenység nem garancia semmire, ugyanis a Honda az 1990-es évek elején, majd ’95-ben és ’99-ben is vitt egy F1-es programot házon belül, de az autók sosem kerültek pályára – a japán gyártónál egyszerűen szeretnek ilyesmivel foglalkozni, a fejlesztések önmagukban is növelik a technikai tudást, bővítik a szakértelmet.
A Honda az idei szezon végén száll be néhány próbafutamra a Túraautó-világbajnoksága a Civickel, mielőtt jövőre a teljes bajnokságban indul, a WTCC-járgányban dolgozó motor pedig a rali-világbajnokság motorszabványának is megfelelne, azonban ralizni nem kívánnak, állította egy meg nem nevezett céges forrás, aki a Forma-1-es részvétel későbbi lehetőségét viszont nem cáfolta.
„A pletykák nem alaptalanok, de egyelőre nem dőlt el semmi, folyamatosan vizsgáljuk a helyzetet” – idézte a Racecar Engineering a bennfentest.
Bár gyári autóval-csapattal a Honda a ’60-as években kettő, a 2000-es években csak egyetlen futamgyőzelmet szerzett, motorszállítóként annál sikeresebb F1-es múltat mondhat magáénak: 1983 és ’92 között a Lotus, a Williams és a McLaren partnereként 72 futamgyőzelmet gyűjtött, hat konstruktőri és öt egyéni bajnoki cím részese volt.
A fenti sikerekből három konstruktőri és három egyéni (Alain Prost egy, Ayrton Senna kettő) jutott a mclarenes együttműködésre, így nem meglepő, hogy egyesek a páros újbóli összeállását valószínűsítik.
A McLaren 1995 óta a Mercedes motorjait használja, de a német márka 2010 óta már saját gyári csapattal vesz részt az F1-ben, a wokingi alakulatban korábban bírt tulajdonrészét eladta, 2013-tól a brit csapat már csak egyszerű kliens lesz, a két fél motorszerződése 2014 végéig él. A brit Sun egy névtelen forrása szerint „kizárt, hogy a McLaren a Mercedes ügyfele maradjon”, a lap azt állítja, hogy Wokingban a szerződés lejárta után váltani fognak, ami látszólag egybe is esik a Honda ütemtervével.