Az Indiai Nagydíj pénteki napján, első két szabadedzésén tarolt a legutóbbi három futamot megnyerő Sebastian Vettel. A címvédő tavaly pole-t, leggyorsabb kört és győzelmet is szerzett a Buddh pályán, idén is szívesen ismételne, de az első nap után nem bízta el magát, szerinte nem csak a Red Bull házi versenye lesz a szombati kvalifikáció:
„Szerintem nem csak kettőnk között dől majd el, nem csak Mark és én leszek versenyben. A pénteket mindig nehéz megítélni, attól függ, milyen napot fogunk ki, milyen a pálya, épp mikor mentünk ki friss gumis etapra.”
„Nem lepne meg, ha holnap más lenne a kép. De volt már rosszabb péntekünk, szóval elégedett vagyok. A tavalyi mérce elég magas, de nem lenne rossz ismételni! Ma még csak péntek volt, holnap lesz még egy edzés az időmérő előtt, először arra koncentrálunk. A hosszú etapok egy kicsit megleptek, de azt hiszem, elégedettek lehetünk, nem voltak komolyabb gondjaink, teszteltünk is néhány dolgot. Most majd megnézzük, előrébb léptünk-e, és remélhetőleg holnap is javulunk!”
A két Red Bull mögött a bajnokságban Vettelt üldöző Fernando Alonso végzett, aki a Ferrari új, a szélcsatorna mellett a múlt héten valós aerodinamikai teszten is kipróbált szárnyaival lépett a pályára. A Vetteltől hattizeddel elmaradó spanyol nagyon óvatosan nyilatkozott:
„Ma még nagyon koszos volt a pálya, ahogy általában az új pályák esetében. Holnap, amikor már jobb lesz a tapadás, nagyobb élvezet lesz vezetni. A körről körre változó pályaviszonyok miatt most még nehezebb az erőviszonyokról beszélni. Alaposan át kell tanulmányoznunk az adatokat, hogy a megfelelő döntéseket hozzuk meg a folytatásra. A gumikról nincs sok beszélni való, a mai tapasztalatok alapján bízhatunk benne, hogy emiatt nem fáj majd a fejünk a hétvége további részében.”
A második edzésen Nico Rosberg a negyedik legjobbként végzett, úgy tűnhet, hogy a Mercedes jól ki tudja használni a dupla DRS nyújtotta előnyt a hosszú egyeneseken, de a német pilóta szerint szombaton már nem lesznek ott az élmezőnyben:
„Sokat megtudtunk a két edzésen és jó beállítási irányokat találtunk, szóval egész jó nap volt. De a jelenlegi negyedik helyünk nem reális, abban viszont bízom azért, hogy jobbak lehetünk most, mint korábbi két futamon.”
Kimi Räikkönen a top5-be jutott a nap végére, úgy látja, jelentős javulás már nem várható, így a Red Bull nem célpont, de a McLaren talán legyűrhető lesz szombaton.
„A pálya tetszik, könnyebben is tanultam meg, mint Koreát. Nem olyan technikás, de jó. Mindig jó dolog új helyre jönni az évek alatt megszokottak után! Mindig nehéz megtippelni, hogy a riválisok mit csináltak. Volt, hogy mi voltunk gyorsabbak az egyik körön, de nem tudhatjuk, hogy ők épp hibáztak-e vagy valami. Nyilván lehetne még javulnunk egy körön, de közel vagyunk a maximális tempónkhoz. Remélem, hogy a McLarennél azért gyorsabbak vagyunk! Az autó elég jól ment, különösen a lágy gumikon. A keményeket egy kicsit nehéz volt felmelegíteni, de végül az is jobb lett.”
„A kipufogó ugyanolyan, nem érzek nagy különbséget. A pálya itt nem tapad olyan jól, mint legutóbb, ez a legfőbb különbség, de a fő gondunk inkább az, hogy hiányzik a sebességünk az egyenesekben, ott sokat veszítünk” – magyarázta a Koreában bevezetett új, Coanda-kipufogóval kapcsolatos friss tapasztalatait.
A McLarenek kilenctizedes hátránnyal csak a 7-8. idővel végeztek, Lewis Hamilton szerint a Red Bull a kvalifikáción megfoghatatlan lesz. A versenytempó már más tészta.
„Remélem, hogy a Red Bullnál csak üres tankon próbálgatták feljebb srófolni az időmérős tempót, mert ha nem, akkor bajban vagyunk! Versenytempóban a Red Bull, a Ferrari és a Lotus a legerősebb, de mi is ott vagyunk közöttük. Simán ott vagyunk. Nagyon jó hosszú etapom volt, és a gumik még bírták, remélem, így is marad!”
Igaz, hogy délelőtti 20. idejével az élmezőny közelében sem járt, a nap egyik fontos szereplője volt a Sauber tartalékosa, Esteban Gutierrez, aki a csütörtökön hirtelen lebetegedett, majd da délutánra épp olyan gyorsan felgyógyult Sergio Perez helyére ugrott be. A 2013-as leőléptetésre szánt mexikói nagyon élvezte a lehetőséget:
„Óriási élmény volt Sergio helyettesítése. Én most vezettem először a C31-est, korábban csak egyenes vonalú aerodinamikai tesztet végeztem. A pályát sem ismertem, szóval ez egy kicsit még jobban megbolondította az edzést.”
„Egész évben szorosan együtt dolgoztam a csapattal, hallgattam a rádiót, ott voltam a műszaki értekezleteken. Igazán élveztem, hogy ma belülről tapasztaltam, amit eddig csak kívülről láttam. Ez volt az első hivatalos Forma-1-es vezetésem. Természetesen egészen más, mint a tesztelés, komoly összpontosítást kíván. Sergio most visszatér, de úgy érzem, hogy bármikor készen állok újra beülni az autóba, ha úgy adódik.”