India után azonnal Abu-Dzabi következik az F1-es versenynaptárban, a Pirelli a Buddh pálya után ezen hétvégén utoljára veti be a leggyakrabban használt lágy (sárga) keverékét, amelyet most a közepessel (fehér) párosít.
Az arab „luxuspályán”, a Yas Marinán sima felületű aszfalt és sokféle, lassú és gyors kanyar egyaránt várja az F1-eseket. 
Az első szektor gyors kanyarjaiban 4 g-s oldalirányú terhelést is kapnak az abroncsok, míg hátrébb, a 11-es kanyar féktávján például 5 g-s lassulást kell kibírniuk. Az aszfalt ugyan sima, de az utolsó szektor folyamatos irányváltásai – az alapvetően magas környezeti hőmérséklettel együtt – 120 fokig is melegíthetik az abroncsok futófelületét. A hőmérsékletet illetően persze azt is szem előtt kell majd tartani, hogy a délutánból estébe forduló verseny folyamán a hőmérő egyre lejjebb ereszkedik.
Összességében a pálya nem viseli meg túlságosan a gumikat, és mivel a csapatok versenyen túl már tavalyelőtt és tavaly is tesztelték a Pirelliket az ifjoncteszten, bőséges adatuk lesz a beállításokhoz és a stratégia előkészítéséhez. Ez persze azt is jelenti, hogy a Pirelli választása konzervatívnak bizonyulhat, és Indiához hasonlóan bridgestone-osan örökéletűek lesznek az abroncsok a versenyen. 
„Mindig is jó szívvel gondolunk Abu-Dzabira, hiszen a Forma-1-es kalandunk ott indult, amikor még 2010-ben a csapatok első ízben tesztelték a gumijainkat a nagydíj után. Azóta jó néhányszor jártunk már Abu-Dzabiban, a 2012-es programunk sajtóbemutatóját is ott tartottuk az év elején” – mondta Paul Hembery, az olasz gyártó motorsportfőnöke. 
„Azért szeretünk Abu-Dzabiban tesztelni, mert a pályán mindenből van egy kicsi, így minden szempontból értékelni tudjuk a gumikat, na és persze a szupermodern létesítmények miatt is. Tudjuk, hogy a lágy és a közepes keverék kombinációja nagyon jól működik ezen a helyszínen, a csapatoknak pedig bőségesen vannak adataik, szóval nagyon alaposan megtervezhetik majd a stratégiákat. Amilyen szoros a bajnokság, ez szó akár szerint el is döntheti a címet” – folytatta. 
A Pirelli tesztelője, Lucas di Grassi két kiállást valószínűsít a futamra:
„Abu-Dzabi olyan pálya, amely a mérnököknek ugyanakkora kihívást jelent, mint a pilótáknak. A kulcs az autó egyensúlyának megtalálása. A pilóta itt nem számít annyira, mint mondjuk Spában vagy Szuzukában. Ami magát a létesítményt illeti, azt hiszem, Abu-Dzabi a világ legjobb versenypályája. A kopás nem jelentős ezen a pályán, a fő a jó tapadás, de épp ezért életbe vágó lesz a szabadedzéseken végzett munka, hogy a csapatok mindkét keveréken megtalálják tökéletes balanszot. A bajnokság nagyon kiélezett, így mindenki igyekszik majd a legapróbb kis előnyt is megtalálni, ami technikai és stratégiai szempontból nagyon izgalmas lesz. A relatíve magas hőmérséklet miatt a gumimelegítés még a keményebb keveréken sem jelent majd gondot. Szerintem a legtöbb csapat két kiállással megy majd, de egyes pilóták megpróbálkozhatnak egy cserével is.”