Miután a versenybírók az üzemanyag-mennyiségre vonatkozó szabályok megszegése miatt Sebastian Vettelt kizárták a kvalifikációról, a címvédő csak a bokszutcából rajtolt az Abu-Dzabi Nagydíjon.
A német pilóta a futam kezdetén igyekezett előretörni, de a sietségben kétszer is megsérült az első szárnya, így a tervezettnél korábban ment ki a bokszba. A versenyt végül két kiállással, mások kieséseinek és a biztonsági autós szakaszoknak is köszönhetően a 3. helyen fejezte be Vettel, de a Red Bull sztármérnöke, Adrian Newey elárulta, hogy még az esetleges győzelmet jelentő egykiállásos stratégiát is fontolgatták. A Red Bull-os a második kiállását 18 körrel a vége előtt ejtette meg, a 4. helyre tért vissza, és azután már „csak” Jenson Buttont előzte meg.
„Természetesen megvitattuk (az egy kiállást), megnéztük Mark gumijainak kopását is, miután leszedtük őket. Hajszálnyira volt a lehetőség, igazán, de ahogy már többször is láthattuk, ha túlzásba visszük, akkor nagyon durva időveszteség lehet belőle a végén, a harmadik helyről a nyolcadikra is visszaeshetett volna vagy ilyesmi” – magyarázta Newey.
„Szóval úgy láttuk, hogy nem bírná a végéig, hacsak nem adódik egy újabb biztonsági autós szakasz, de ezt nem mertük megkockáztatni. Amint túljutott Grosjeanon, behívtuk cserére” – tette hozzá.
Az Abu-Dzabi Nagydíjon a bajnokságban második helyen álló Fernando Alonso a pályán is második lett, ezzel 3 pontot faragott a korábbi lemaradásából, két versennyel a vége előtt 10 pont hátrányban van Vettellel szemben.