A múlt hétvégi Abu-Dzabi Nagydíj után a mezőny fele a Yas Marina pályán maradt, hogy a Williams, a Marussia és a HRT, valamint a Ferrari, a Mercedes és a Force India korábban megtartott tesztjei után pályára küldje a saját fiatal pilótáit.
Az első napon a leggyorsabb a McLaren által februárban leigazolt Kevin Magnussen volt, aki az egykori McLaren- és Stewart-pilóta, sokszoros Le Mans-győztes dán Jan Magnussen fia. Az ifjonc az év során a szimulátoron gyakorolt Wokingban, mielőtt a mai napon az állandó tesztpilótával, Gary Paffett-tel osztozott volna az MP4-27-esen. Az angol DTM-sztár a 3. lett.
Magnussen mögött a nap legtöbb körét (79) teljesítő Felix da Costa végzett, aki idén mind a WSR 3.5-ös szériájában, mind a GP2-ben remekelt, így a Red Bull a bajnoki autóba ültette. A portugál pilóta 66 ezreddel maradt el a McLarentől.
A Sauber a később a Red Bullnál is vezető, idei WSR-bajnok Robin Frijnst vetette be. A svájci csapat vezető versenymérnöke szerint fizikailag jól bírta a napot és a korához képest jó visszajelzéseket is adott.
„A kemény gumikon kezdtünk és egy kis aerodinamikai munkát is végeztünk délelőtt, mielőtt a köridőkre tértünk volna át. A nap végén nagyjából megismertettük a különböző gumikeverékekkel, kapott közepest és aztán lágyat is. Időmérős üzemanyag-mennyiséggel nem küldtük ki” – mondta Giampaolo Dall’Aara a nap végén.
Frijns maga elismerte, hogy eléggé megviselte a „kemény munka”: „Az elején még nem is, de aztán egyszer hirtelen megéreztem a féktávokon. Nagyon elfáradtam, világos, hogy keményebben kell edzenem.”
A Lotus a négyszeres világbajnok Alain Prost fiának, Nicolas-nak adott lehetőséget. A 31 éves tesztelő korábban több formaautó-sorozatban is megfordult, Le Mans-ban és az arra épülő, idénre tartóssági világbajnoksággá (WEC) előléptetett sorozatban is rendszeresen indult, valamint apjával együtt az Andros Trophy jégversenyen is sikerrel szerepelt. Az F1-es tesztre három hete a Renault 2010-es autójával melegített Barcelonában.
„Ma szereztem az első igazi tapasztalataimat egy F1-es autóban. Az R30-ast vezettem már korábban, de az mostanra kétéves és a gumik sem voltak ugyanazok, szóval egész más volt ma. Természetesen nagyon örülök, még az R30-ashoz képest is óriási előrelépés volt ez” – mondta a francia, aki kis híján egy teljes versenytávot, 52 kört ment.
„Igazi tesztpilóta-nap volt ez, nagyon sok alkatrészt kipróbáltunk. Csak a kemény gumikon mentem, nem a tempóra hajtottunk, az én adataimat hasonlítottuk össze Kimi és Romain telemetriájával. A kanyarokban még nem vagyok a legjobb, de a többi rendben volt. Első napnak nem volt rossz, elvégeztem a csapat által rám bízott munkát, jó volt.”
A Toro Rosso a Red Bull utánpótlás-programjában nem szereplő, de az idén a GP2-ben másodikként végző Luiz Raziát ültette az autóba, míg a Caterham a hivatalos tesztpilótát, Giedo van der Gardét dolgozotatta, aki a legutóbbi, pénteki első edzésen motorhiba miatt csak a garázsban téblábolt. Ma 56 kör jutott neki.
Abu-Dzabi, ifjoncteszt, Yas Marina, 2012.11.06.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | K. Magnussen | McLaren | 1:42,651 |
2. | F. da Costa | Red Bull | 1:42,717 |
3. | G. Paffett | McLaren | 1:43,407 |
4. | R. Frijns | Sauber | 1:43,775 |
5. | N. Prost | Lotus F1 | 1:44,194 |
6. | L. Razia | Toro Rosso | 1:44,691 |
7. | G. van der Garde | Caterham F1 | 1:45,936 |