Az Abu-Dzabiban zajló háromnapos ifjoncteszt második napján a Red Bull-os Antonio Felix da Costa zárt az élen, a portugál bő két századdal elmaradt meg a mclarenes Kevin Magnussen legjobbjától, a mai mezőnyt azonban fél másodperccel verte. Da Costa holnapra a Red Bullról amúgy nem túl hízelgően nyilatkozó WSR-bajnoknak, Robin Frijnsnek adja át a kocsit.
A McLaren ma is osztott programot vitt, én nem is titkoltan az autó fejlesztésére használta a napot. Egyik pilótájuk, Oliver Turvey a második leggyorsabb volt, a délelőtt vezető Gary Paffett az 5. időt autózta. Ketten együtt 102 kört tettek meg.
A Lotus ma a pár éve nagy formaautós ígéretnek számító, de mostanában a DTM-ben elkallódni látszó Edoardo Mortarát foglalkoztatta. Az olasz délelőtt az év közben sikertelenül tesztelt dupla-DRS-t próbálgatta.
„Nagyszerű volt ez a nap, mindenkinek nagyon köszönöm a Lotus F1-nél, hogy megkaptam ezt a lehetőséget! Minden egyes kört élveztem. Ezzel együtt elég kemény is volt, ennél jóval lassabb autó vezetéséhez vagyok szokva, az első pár kör elég kijózanító volt. A nap folyamán folyamatosan javultam, szerintem jól ment. Minden egyes alkalommal egy kicsit jobban vezettem. Teljesítettem a a csapat által kitűzött programot, jó érzés, hogy én is hozzájárulhattam az idei munkához. Életem egyik legjobb napja volt ez” – lelkendezett a korábbi Forma-3-as ász.
A Sauber a legutóbb Indiában az edzésen beugró, jövőre valószínűleg előléptetésre szánt mexikói tartalékosát, Esteban Gutierrezt küldte pályára. Az ifjonc volt a legszorgalmasabb, 93 kört teljesített a nap folyamán.
„A délelőtti rész nagyon érdekes volt számomra, nagyon sok dolgot teszteltünk, remélem, hogy pontos visszajelzéseket adtam a mérnököknek! Mivel nem olyan rég, Indiában ültem az autóban, most jóval magabiztosabban kezeltem például a KERS-t és a DRS-t. Délelőtt csak a kemény gumikat használtam, de délután a közepes és a lágy is felkerült. A pálya utolsó szektorát, különösen a 20. kanyart még nehéznek érzem egy kicsit, ott még nem merem olyan keményen nyomni” – mondta Gutierrez, aki azonban gyakorolhat még, hiszen holnap is egész nap ő vezet.
A Toro Rosso a fizetős venezuelainak, Johnny Cecotto Jr.-nak adta az STR7-est, míg a Caterhamnél az állandó tesztpilóta, a holland Giedo van der Garde folytatta a tegnap megkezdett fejlesztési munkát.
A McLaren egyébként ma egy másik fiatalnak is lehetőséget adott, igaz, nem Abu-Dzabiban. A vizes silverstone-i pályán Oliver Rowland a McLaren, az Autosport és a brit autóversenyzői klub (BRDC) közös, 2011-es Év Ifjonca díjának jutalmául vezette a tavalyi járgányt, az MP4-26-ost.
„Hihetetlen volt, mától még jobban felnézek az F1-es srácokra! Nem is fizikailag volt olyan nehéz, mint gondoltam, hanem maga az erő! Amikor a bokszutcából kiérve ráléptem a gázra, azt mondtam magamban, ó, istenem!” – mondta az idei Formula Renault 2.0 Eurocup győztese.
Abu-Dzabi, ifjoncteszt, Yas Marina, 2012.11.07.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | F. da Costa | Red Bull | 1:42,679 |
2. | O. Turvey | McLaren | 1:43,176 |
3. | E. Mortara | Lotus F1 | 1:43,418 |
4. | E. Gutierrez | Sauber | 1:43,486 |
5. | G. Paffett | McLaren | 1:43,771 |
6. | J. Cecotto Jr. | Toro Rosso | 1:44,569 |
7. | G. van der Garde | Caterham F1 | 1:46,106 |